بایدن رئیس کارکنان کاخ سفید را انتخاب کرد

نامزد دموکرات و مدعی پیروزی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در نخستین اقدام پس از انتخابات، یکی از نمایندگان عالی حزب دموکرات را به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید انتخاب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری رویترز؛ «جو بایدن» نامزد دموکرات و مدعی پیروزی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، شامگاه چهارشنبه «رون کلاین» یکی از مقامات بلندپایه حزب دموکرات را به سمت رئیس ستاد کارکنان ریاست جمهوری در کاخ سفید منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رون کلاین ۵۹ ساله یکی از معتمدترین افراد برای جو بایدن است که در زمان کارزارهای انتخاباتی مشاور داخلی به ویژه در زمینه مسائل بهداشتی بود.

کلاین نخستین بار در سال ۱۹۸۹ زمانی که بایدن سناتور بود همکاری با وی را آغاز کرد. پس از آن زمانی که بایدن معاون باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا بود اصلی‌ترین مشاور کاخ سفید شد.

کلاین که یکی از اصلی‌ترین منتقدان عملکرد دونالد ترامپ در خصوص بحران کروناست، قرار است در مقابله با همه گیری نقش عمده‌ای ایفا کند. وی در سال ۲۰۱۴ در زمان اوباما هم مسئولیت مبارزه با ویروس ابولا را برعهده داشت.

جو بایدن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رون در طول این سال‌هایی که با هم کار کردیم، برای من فردی بسیار ارزشمند بود. به ویژه زمانی که در سال ۲۰۰۹ اقتصاد آمریکا را از یکی از بدترین بحران‌ها نجات دادیم و سپس از فوریت بهداشتی وحشتناک سال ۲۰۱۴ خلاص شدیم. رون کلاین هم به نوبه خود از اینکه در تمام این مدت به بایدن خدمت کرده است ابراز خرسندی کرد.

بایدن که به اندازه کافی آرا الکترال برای به دست گرفتن ریاست جمهوری آمریکا به دست آورده است، تشکیل دولت آینده خود را آغاز کرده است. این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوری خواه کنونی هنوز شکست خود را نپذیرفته است و از تقلب در انتخابات شکایت کرده است.

۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 6262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha