وزیر دادگستری آمریکا دستور رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را داد

«ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا در حمایت از ادعای دونالد ترامپ مبنی بر وجود تقلب انتخاباتی، در یادداشتی خطاب به دادستان های این کشور دستور آغاز روند تحقیقات دراین زمینه را داد، امری که به گفته کارشناسان امور قضایی آمریکا در چهل سال گذشته این دستگاه بدون مجوز لازم، به آن ورود نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر نوشت: ارسال این یادداشت به مجموعه قضایی آمریکا از سوی ویلیام بار با واکنش فوری ریچارد پیلگر مدیر بخش جرائم انتخاباتی وزارت دادگستری آمریکا شد و وی روز گذشته (دوشنبه) از مقام خود استعفا داد.

بنابراین گزارش پیلگر در متن استعفای خود خطاب به دیگر همکاران خود نوشت: سیاست جدیدی اتخاذ شده که سیاست چهل ساله  عدم مداخله و انجام تحقیقات تقلب انتخاباتی در جریان انتخابات را نقض می کند.

سی ان ان در ادامه نوشت: دربخشی از یادداشت ویلیام بار خطاب به دادستان های آمریکا آمده است؛ «من به شما اختیار می دهم گزارش هایی درباره وقوع بی نظمی درجریان رای گیری انتخاباتی در حوزه های مربوط به خود را  در موارد قطعی، پیگیر شوید. »

این گزارش می افزاید: در یادداشت وزیر دادگستری آمریکا آمده است که دادستان ها می توانند اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند، از آن جمله بازجویی از برخی از شاهدان در جریان روند انتخاباتی که این موضوع نیاز به مجوز از بخش جنایی انتخابات دستگاه قضایی آمریکا دارد.

این شبکه خبری آمریکایی نوشت: هنوز منظور ویلیام بار از ارسال این یادداشت مشخص نیست، چراکه دادستان ها در حوزه های خود از وظایف خود در خصوص تحقیق تقلب انتخاباتی و دیگر بی نظمی های انتخاباتی آگاهند.

سی ان ان نوشت: ویلیام بار پیش از این نیز از ادعاهای بی اساس دونالد ترامپ مبنی بر وقوع تقلب انتخاباتی حمایت کرده بود  و اقدام اخیر وی درست در زمانی روی می دهد که می تواند آتش مناقشه ای که هم اکنون برسر انتقال مسالمت آمیز قدرت وجود دارد را مشتعل سازد، ترامپ و هیات حاکمه وی همچنان از پذیرش پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا سر باز می زنند.

این رسانه خبری آمریکا درادامه گزارش داد: برخی از مقامات قضایی آمریکا، ویلیام بار را «غرق» در باور تقلب در انتخابات آمریکا در هفته های اخیر توصیف کرده اند.

با گذشت یکهفته از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اعلام انتخاب «جو بایدن» دمکرات به عنوان چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا از سوی رسانه های این کشور، روی دیگری از انحطاط سیاسی – اخلاقی در آمریکای به ظاهر متمدن نمایان شد.

رسانه های آمریکایی با اعلام نتیجه تقریبا نهایی انتخابات این کشور اعلام کردند که جو بایدن توانسته با کسب ۲۹۰ رأی الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رأی ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شود؛ هرچند هنوز منابع رسمی ذیربط در انتخابات آمریکا پیروزی بایدن را رسما اعلام نکرده‌اند، ولی با توجه به اعلام اکثر رسانه‌های این کشور، وی آرای لازم برای ورود به کاخ سفید را کسب کرده است، ولی در مقابل ترامپ با خشم تمام به اطلاعات منتشر شده درخصوص پیروزی بایدن واکنش نشان داده و آن را قبول نکرده است.

۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 5957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha