بایدن:با پوتین صحبت نمی کنم/آمریکا موجودی ۳ بانک روسیه را با دارایی ۷۰ میلیارد دلار مسدود کرد

رئیس جمهوری ایالات متحده تاکید کرد که اصلا قصد ندارد با پوتین صحبت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛رئیس‌جمهوری آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد که واشنگتن و متحدانش در پاسخ به تهاجم روسیه به اوکراین تحریم‌های بسیار گسترده‌ای را اعمال خواهند کرد که «حداکثر آسیب را برای اقتصاد روسیه و حداقل آسیب را برای اقتصاد ایالات متحده» در بر داشته باشد.

بایدن اعلام کرد: «از امروز، تمامی دارایی‌های روسیه در ایالات متحده مسدود می‌شود... چهار بانک بزرگ دیگر روسیه را از امروز تحریم می‌کنیم... به توانایی روسیه در دادوستد مالی با ارزهای عمده جهان ضربه خواهیم زد.»

جو بایدن که در کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «پوتین اقدامی گستاخانه و خطرناک را علیه امنیت اروپا شروع کرده است. تهاجم روسیه نباید بی‌پاسخ بماند. اگر بماند، عواقبی بسیار وخیم برای آمریکا خواهد داشت.»

او تاکید کرد: «اگر با این تحریم‌ها پوتین را مجازات نکنیم، گستاخ‌تر خواهد شد» و افزود: «دوسوم کشورهای جهان در تحریم روسیه با آمریکا همراه‌اند.»

بایدن گفت که ایالات متحده با کشورهای عمده صادرکننده نفت در تماس است تا «امنیت بین‌الملل را تضمین کنند». او افزود: «از هر ابزاری برای جلوگیری از افزایش بهای سوخت در آمریکا جلوگیری خواهیم کرد.» بایدن همچنین گفت که به اقتضای شرایط، بخش بیشتری از ذخایر راهبردی نفت آمریکا را به بازار عرضه خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا چند بار تاکید کرد که پاسخ غرب و ناتو به تهاجم روسیه به اوکراین قاطع و یکپارچه خواهد بود. او گفت: « در پاسخ به تهاجم روسیه، بخشی از نیروهای آمریکا در اروپا را به آلمان و لهستان منتقل کرده‌ایم.»

بایدن تاکید کرد که نیروهای آمریکایی در خاک اوکراین وارد جنگ با روسیه نخواهند شد. با این حال، گفت که دستور داده‌ است بخشی از نیروهای ارتش ایالات متحده که در اروپا مستقرند، به مرزهای شرقی آلمان و لهستان منتقل شوند.

جو بایدن افزود: «فردا ۳۰ عضو ناتو نشستی دارند که در آن همبستگی خود را علیه تهاجم روسیه به اوکراین نشان خواهند داد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «پوتین متجاوز است. او تصمیم به جنگ گرفت و باید عواقبش را تحمل کند.»

بایدن تاکید کرد که اصلا قصد ندارد با پوتین صحبت کند.

او همچنین گفت: «هر کشوری که از تهاجم روسیه به اوکراین حمایت کند، شریک جرم پوتین است.»

مقام کاخ سفید: موجودی سه بانک روسیه با دارایی ۷۰ میلیارد دلار را مسدود می‌کنیم


دالیپ سینگ معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در امور اقتصادی

دالیپ سینگ معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در امور اقتصادی روز جمعه گفت ایالت متحده در ادامه فشار بر روسیه بعد از حمله به اوکراین، موجودی ۳ بانک دیگر را با کل دارایی ۷۰ میلیارد دلار مسدود خواهد کرد. پیشتر مدیران برخی بانک‌های روسیه تحریم شده بودند.

آقای سینگ همچنین با اشاره به وضعیت متزلزل اقتصادی روسیه گفت که در ساعت‌های گذشته روبل ارزش بیشتری از دست داد و سهام روسیه سقوط کرد.


وی همچنین با تاکید بر اینکه «همه گزینه‌ها روی میز است» احتمال جداسازی روسیه از سیستم جهانی سوئیفت را رد نکرد. سینگ گفت تحریم‌های مالی تنها بخش کوچکی از پاسخ ما به تهاجم روسیه است.


پوتین پنجشنبه فرمان حمله به اوکراین را صادر کرد.جو بایدن در واکنش جو بایدن در پاسخ به تهاجم روسیه به اوکراین گفت پوتین تجاوزگر است، او این جنگ را انتخاب کرده و متحمل هزینه‌های آن خواهد شد.

۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 25532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha