ستاد انتخاباتی ترامپ در ایالت آریزونا شکایت کرد

صدها نفر از طرف‌داران دونالد ترامپ روز شنبه در شهر فونیکس تظاهرات کردند تا اعتراض خود را نسبت به انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایلنا، در حالی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا رسانه‌های خبری را به توطئه‌چینی برای سرقت انتخابات متهم کرده و نتایج انتخابات را یک کودتا توصیف کرده است، صدها نفر از طرف‌داران وی در شهر فونیکس در اعتراض به انتخاب جو بایدن تظاهرات کردند.

ستاد انتخاباتی ترامپ شنبه شکایتی را علیه آرا رد شده در ایالت آریزونا مطرح کرده است. ستاد انتخاباتی ترامپ مقام‌های پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا در جنوب غرب این کشور را متهم کرده‌اند که به طور نادرست تعدادی از آرا اخذ شده در روز انتخابات را قبول نکرده‌اند.

این شکایت در دادگاه عالی منطقه ماریکوپا طرح شده است. طرف‌داران ترامپ در اطراف ساختمان اداره انتخابات ماریکوپا تجمع و تظاهرات کردند و این ادعا را مطرح کرده‌اند که مأموران دموکرات در روند انتخابات دخالت کرده و به طور غیرقانونی آرا آریزونا را به بایدن داده‌اند.

آنها شعار می‌دادند: آراء قانونی را بشمارید. ما داریم شما را می‌بینیم.

تعدادی از اعضای گروه‌های افراطی راست‌گرا نیز که بسیاری از آنها به سلاح گرم مسلح شده بودند در این تظاهرات و تجمع اعتراض‌آمیز حضور داشتند.

تعدادی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی روز شنبه رسماً پیروزی جو بایدن در انتخابات ۳ نوامبر را اعلام کردند ولی ترامپ حاضر به پذیرش شکست نشده و همچنان خودش را پیروز نهایی این انتخابات می‌داند.

یک مقام رسمی ایالت آریزونا ضمن رد این شکایت گفت: این تنها یک تاکتیک از سوی ستاد انتخاباتی ترامپ برای به تأخیر انداختن اعلام رسمی نتایج انتخابات است.

بایدن در ایالت آریزونا با ۱۸۶۰۰ رأی برتری نسبت به ترامپ به پیروزی نهایی دست یافته است.

۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 5687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha