دولت آقای رئیسی اهتمام ویژه ای به ایجاد توازن و تعاملات بیشتر با کشورهای مختلف دنیا داشت/شهید رئیسی خود شخصاً سرنخ‌های فساد را شناسایی می‌کرد/در بعد خارجی دولت آقای رئیسی بسیار موفق عمل کرد

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: آنچه آقای رئیسی انجام دادند نشان دهنده عمق اعتقادی ایشان به اهمیت بهبود روابط با همسایگان و خدمت گزاری به مردم ایران بود چرا که وی توانست به اولویت مهم برقراری رابطه متوازن با کشورهای همسایه و منطقه جامه عمل بپوشاند.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد احمد دستمالچیان کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص عملکرد شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در طول سه سال گذشته در مقام رئیس جمهور ایران اسلامی گفت: علاوه بر اینکه دولت آقای رئیسی اهتمام ویژه ای به ایجاد توازن و تعاملات بیشتر با کشورهای مختلف دنیا داشت باید به خدماتی که شهید رئیسی در بعد داخلی در کشور ارائه دادند اشاره شود مثل توجه ویژه وی به مبارزه با فساد اقتصادی.

وی در این باره خاطر نشان کرد: آیت الله رئیسی همواره معتقد به مبارزه با فساد اقتصادی و توزیع رانت بود و به طور قاطع و جدی این کار را از دستگاه‌های اجرایی شروع کرد تا به کل کشور تسری بیابد و شاهد مبارزه با فساد در همه سازمان ها و نهادها باشیم و تلاش می کرد با این موضوع مهم به صورت قاطعانه برخورد شود و امیدوار بود هیچ رحمی به کسانی نشود که زمینه ساز یا عامل ترویج فساد اقتصادی و اداری در کشور هستند.

احمد دستمالچیان معتقد است: به دلیل اهمیت ویژه ای که به مبارزه با فساد اقتصادی می دادند این موضوع در دستور کار دولت آقای رئیسی قرار گرفت که ماحصل آن تشکیل ستاد مبارزه با فساد اقتصادی بود. خود شخصاً سرنخ‌های فساد را شناسایی می‌کرد و با مافیای بزرگی و خطرناک رانت، فساد و تبعیض دست و پنجه نرم ‌کرد، کار بسیار خطیری که از جمله خدمات ارزشمند وی به کشور محسوب می شود.

احمد دستمالچیان گفت: آیت الله شهید ابراهیم رئیسی اهتمام ویژه ای به رشد تولید داشت ناظر بر این موضوع که می دانست راه افتادن کارخانه‌ها و بنگاه های تولیدی منجر به کاهش نرخ بیکاری می شود ضمن اینکه بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی با افزایش اشتغالزایی از بین می رود بنابراین دو موضوع مهم حل مشکل بیکاری و مبارزه با فساد اقتصادی را بسیار جدی دنبال می کردند.

وی در این باره تصریح نمود: آیت الله ابراهیم رئیسی تلاش کرد کارخانه‌های تعطیل شده و نیمه تعطیل را راه اندازی کند و رونق ویژه ای به چرخه تولید بدهد. کار دیگری که وی در بعد داخلی توجه بسیار عمیقی از خود نشان داد، شاید بتوان گفت در طول چند سال گذشته در بین روسای جمهور اولین بار توسط آیت الله رئیسی صورت گرفت اجرای دقیق منویات رهبری و اعتقاد به این موضوع که تحقق مطالبات رهبری می تواند کشتی متلاطم کشور را به ساحل آرامش برساند.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی گفت: شاید به خاطر مطیع بودن و اطاعت از ولی زمان خود بود که خداوند متعال چنین تقدیری را برای وی رقم زد و او را از ما گرفت گرچه حسودان و جاهلان علیه آیت الله رئیسی در طی سال های گذشته بسیار سمپاشی کردند و او را با تیرهای سهمگین هدف انتقادات خود قرار دادند اما آیت الله رئیسی همواره صبور بود و تلاش می کرد در برابر موج اتهام زنی و تهمت‌ها قوی باشد و با سکوت و سعه صدر و بی اعتنایی به بدخواهی مغرضان مطالبات رهبر را اجرا کند.

وی در خصوص دستاوردهای خارجی دولت آقای رئیسی نیز گفت: در بعد خارجی دولت آقای رئیسی بسیار موفق عمل کرد چرا که استراتژی توسعه روابط با همسایگان در اولویت کار بود بنحوی که شاهد برقراری روابط کشورهایی بودیم که در طی سال های گذشته ارتباط خاصی با ایران نداشتند و حتی با ایران قطع ارتباط کرده بودند.

احمد دستمالچیان سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در اردن و لبنان گفت: برقراری رابطه با عربستان سعودی و امارات و اینک نیز توسعه روابط با بحرین و مصر در دستور کار است که از جمله دستاوردهای ارزشمند دیپلماسی در دولت آقای رئیسی به شمار می رود.

وی در این باره بیان داشت: آنچه آقای رئیسی انجام دادند نشان دهنده عمق اعتقادی ایشان به اهمیت بهبود روابط با همسایگان و خدمت گزاری به مردم ایران بود چرا که وی توانست به اولویت مهم برقراری رابطه متوازن با کشورهای همسایه و منطقه جامه عمل بپوشاند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: سفر هیئت‌های بزرگی از همسایگان ما به کشور برای عرض تسلیت و ادای احترام به این شخصیت بزرگ نشان می دهد آقای رئیسی از جان و دل برای ملت ایران کار کرد و در راه خدمت به مردم ایران نیز به فیض شهادت رسید.

۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 55851

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha