جز شهادت هیچ مرگی برازنده رئیسی نبود/اخلاق مداری یکی از ویژگیهای برجسته شهید رئیسی بود/وی هیچ گاه بداخلاقی سیاسی نکرد/رئیسی هیچگاه دنبال دو قطبی سازی جامعه به نفع خود نبود

مجتبی یوسفی گفت: آیت الله رئیسی به حق شهید خدمت است. مردم ایران در ایام انتخابات و مناظره های ریاست جمهوری و بعد از آن در بیش از دو سال گذشته شاهد بودند وی هیچگاه بداخلاقی سیاسی نکرد و به صورت شبانه روزی در دورترین نقاط کشور بدون اینکه درگیر دو قطبی و حاشیه سازی و دسته‌بندی‌های بی‌ارزش سیاسی شود برای رضای خدا و مردم ایران کار کرد.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص ویژگی های شهید جمهور، آیت الله ابراهیم رئیسی گفت: بی تردید می توان گفت مدیری که در طول حیات مبارک و پربرکتش بسان شهید زندگی کرد جز شهادت هیچ مرگی برازنده وی نیست، همانگونه که شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند تا کسی شهید زندگی نکند شهید نمی‌شود، شهید آیت الله ابراهیم رئیسی و وزیر خارجه کشورمان نیز لیاقت چنین شهادتی آن هم درشب ولادت امام رضا علیه السلام را داشتند.

وی دراین باره بیان داشت: روزانه در عرصه امنیتی برای دفاع از کیان این کشور و آب و خاک و ناموسمان شهید می دهیم و این کشور شهدای والامقام بسیاری دارد که جان عزیز خود را در راه تامین امنیت کشور می دهند. شهدای والامقامی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید رضی، شهدایی چون شهید رجایی، باهنر، بهشتی و در نهایت شهید والا مقام حضرت آیت الله رئیسی و امیر عبداللهیان که در راه خدمت به محرومین تلاش کردند نیز از جمله مسوولین خدمت گزاری بودند که همچون شهدای تامین امنیت کشور در سایر حوزه ها اعم از اقتصادی تا سیاست خارجی و امنیت ملی بسیار تلاش کردند و جان عزیز خود را در راه حفاظت از مردم به حضرت حق تقدیم کردند.

وی در خصوص اهمیت شهادتی که آمیخته با خدمت گزاری به مردم باشد گفت: از این جهت شهید و شهادت در راه خدمت گزاری به مردم بسیار حائز اهمیت است چرا که رئیس جمهور شهید و هیئت همراه به دور افتاده‌ترین نقاط کشور برای خدمت رسانی به مردم می رفتند و در راه رفع نیازهای مردم بسیار تلاش می کردند تا در نهایت اجر شهادت نصیب آنها شد.

وی در این باره یادآور شد: آیت الله شهید ابراهیم رئیسی درراه خدمت به مردم بسیار مجاهدت کرد به طوری که به صورت شبانه روزی آن هم بی وقفه کار می کردند تا در امر خدمت به مردم مفید واقع شوند، اما اینجا معتقدم در کنار خدمتگزاری ایشان به مردم و نظام باید به این نکته مهم بپردازیم مخصوصاً برای مسئولین نظام از نماینده مجلس تا همه کسانی که مسئولیتی در نظام دارند باید به مهمترین خصیصه آقای رئیسی که وی را از برخی مدیران و مسوولین متمایز کرده بود توجه کنند و آن را سرلوحه اخلاق و منش خود قرار دهند و آن چیزی نیست جز اخلاق مداری و متخلق به اخلاق الهی بودن ایشان.

وی در این باره یادآور شد: آیت الله رئیسی با الگوبرداری از اخلاق کریمانه رهبر معظم انقلاب دولت را با اخلاق و سعه صدر بالا اداره می کردند و هیچگاه به خاطر نداریم که وارد دسته بندی‌های سیاسی و جناحی شده باشند. شاید برخی روسای جمهور با دو قطبی سازی جامعه دنبال برخی اقتضائات زمانی برای خود بوده باشند اما شاهد بودیم آیت الله رئیسی هیچگاه دنبال دو قطبی سازی جامعه به نفع خود و جناح خود نبود و در دسته بندی های بی ارزش نیفتاد به این خاطر می توان گفت وی شهید زندگی کرد و بسان یک رئیس جمهور مردمی شهید شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آیت الله رئیسی به حق شهید خدمت است. مردم ایران در ایام انتخابات و مناظره های ریاست جمهوری و بعد از آن در بیش از دو سال گذشته شاهد بودند وی هیچگاه بداخلاقی سیاسی نکرد و به صورت شبانه روزی در دورترین نقاط کشور بدون اینکه درگیر دو قطبی و حاشیه سازی و دسته‌بندی‌های بی‌ارزش سیاسی شود برای رضای خدا و مردم ایران کار کرد.

وی در ادامه بحث افزود: مردم ایران هیچگاه رئیس جمهور خادم و شریف خود را از یاد نمی برند، ضمن اینکه خاطره خدمات وی و امیرعبداللهیان که در منطقه و در کمک به مردم غزه و حمایت از مظلومان فلسطین نقش ویژه ای ایفا کرد در ذهن مردم ایران و در تارک تاریخ این کشور همچنان باقی می ماند و خوش می درخشد.

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از دست دادن رئیس جمهوری که برای خدمتگزاری به مردم به صحنه آمد آن هم در افتتاح سدی که منافع آن به مردم منطقه مرزی می رسید ضایعه بسیار دردناکی است، امیدواریم خداوند متعال ایشان را با اولیای الهی محشور کند و ما و همه مسولین را به این سمت هدایت کند که با اخلاق کریمانه در صحنه خدمتگزاری به مردم آماده باشیم و مشتاق شهادت در راه خدمت به کشور.

۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 55675

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha