ایران در ۴ دهه گذشته به رغم مصیبت های سنگینی مانند شهادت رئیسی توانسته در تراز قدرت جهانی قرار گیرد/مردم منتظرند جزییات بیشتری از این حادثه اعلام شود

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم گفت: قطع به یقین شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی وهیئت همراه و وزیر امور خارجه کشورمان حادثه دردناک و جانکاهی بود که قلب یکایک مردم ایران را شکست و آنها را بسیار غمگین ساخت اما مساله حائز اهمیت این است که قاعدتاً ایران در ۴۵ سال گذشته عاری از مصیبت و فقدان مسوولین خدوم  نبوده در عین حال مصیبت‌ها را پشت سر گذاشته و توانسته در تراز قدرت منطقه‌ای و جهانی قرار بگیرد.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ۳۱ اردیبهشت ماه نفس یک ملت در سینه حبس شد. شبی سخت و طاقت فرسا، گویی احساس می شد عقربه های ساعت حرکت نمی کنند و قرار است این شب تا ابد ماندگار شود. اما سحری غمگین و مه آلود از راه رسید، سحری که بغض اندوه و اشک را چونان قطره های شبنم بر گونه ملتی ریخت که تا صبح دست به دامن امام رضا علیه السلام در شب میلادش شده بودند اما مشیت الهی ناظر بر این بود که میهمانانی بر خوان پربرکت امام رضا علیه السلام در شب ولادتش داشته باشد و آن میهمانان به این اجر و منزلت رسیدند چرا که شهدای راه خدمت بودند از جمله رئیس جمهور محبوب و مردمی که سید محرومان خوانده می شد و وزیر امور خارجه کشورمان در کنار سایر شهدا از جمله کادر پرواز.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با رادار اقتصاد به نکات مهمی درخصوص عدم تزلزل در امور کشور در پی این واقعه دردناک اشاره کرده است.

ابوالفضل ظهره وند کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین الملل در گفت و گو با رادار اقتصاد به واقعه سخت و جانگذار شهادت رئیس جمهور ایران وهیئت همراه پرداخت ناظر براینکه این اتفاق سخت و جانکاه نمی تواند انقلاب اسلامی ایران را از مسیر رشد وپیشرفتی که در آن قرار گرفته بازدارد، گفت: قطع به یقین شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی وهیئت همراه و وزیر امور خارجه کشورمان حادثه دردناک و جانکاهی بود که قلب یکایک مردم ایران را شکست و آنها را بسیار غمگین ساخت اما مساله حائز اهمیت این است که قاعدتاً ایران در ۴۵ سال گذشته عاری از مصیبت و فقدان مسوولین خدوم نبوده در عین حال مصیبت‌ها را پشت سر گذاشته و توانسته در تراز قدرت منطقه‌ای و جهانی قرار بگیرد.

وی در این باره خاطر نشان کرد: اینکه ایران توانسته در تراز جهانی و قدرت بزرگی در منطقه و در عرصه بین الملل باشد محصول وجود نیروهای از خود گذشته‌ای است که ایستادند وبرای اعتلای این کشور و سربلندی ایران اسلامی بسیار تلاش و مقاومت کردند تا تراز ایران را به حد اعلایی برسانند که در مرحله کنونی در آن قرار داریم بنابراین علی رغم حادث شدن این اتفاق بسیار سخت همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ خللی در امور کشور ایجاد نمی شود و مسوولین بیشتر از قبل آماده خدمتگزاری به مردم هستند.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم یادآور شد: دولت و سایر نهادها و سازمان ها بعد از شهادت آیت الله رئیسی بی وقفه مسیر خدمتگزاری را ادامه می دهند، ضمن اینکه دولتی که در پنجاه روز آینده روی کار خواهد آمد مسیر خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات مردم را حتی پررنگ‌تر و قوی‌تر جلو خواهد برد.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل یادآور شد: نتانیاهو و صهیونیست‌های جهانی باید بدانند این اتفاق خللی در مسیر ملت ایران ایجاد نخواهد کرد چرا که مردم و مسوولین در رسیدن به قله ای که مد نظر ایت الله رئیسی شهید عزیزمان بود متفق القول هستند و برای عبور از مشکلات همصدا و همنوا با هم کار می کنند.

وی در ادامه گفت و گو در خصوص تداوم راه دیپلماسی خارجی که شهید امیرعبداللهیان با دقت نظر آن را در طی دو سال گذشته دنبال کرد نیز گفت: دیپلماسی و خطوط در نظر گرفته شده برای سیاست خارجی کشور با هوشمندی در راستای تامین منافع و مصالح کشور دنبال می شود. بی شک شهید امیرعبداللهیان نیز در راه خدمت به مردم به مقام والای شهادت نائل شد، لذا تمام کسانی که در این پرواز به دیدار حق شتافتند شهدای راه خدمت هستند.

وی در ادامه گفت و گو خاطرنشان کرد: مردم منتظرند مسوولین جزییات بیشتری از واکاوی این حادثه را با آنها در میان بگذارند و مشخص شود که آیا یک حادثه طبیعی بوده یا اینکه چون کانون و مرکز این اتفاق در حوزه قفقاز بوده جزییات مشخص شود، به هر حال به عنوان نماینده مردم و عضوی از خانواده وزارت خارجه به رهبر معظم انقلاب، ملت ایران وخانواده شهدای عزیز این حادثه جانگذارکه شهیدان راه خدمت هستند تسلیت عرض می کنم و مطمئن هستم دولت و وزارت خارجه ماموریت ها و مسوولیت های ذاتی خود را به صورت جامع پیگیری خواهد کرد چرا که این موضوع خواست قلبی شهید حسین امیر عبداللهیان است.

۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۱
کد خبر: 55722

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha