پیش‌بینی وقوع تابستانی داغ و تقریبا جهنمی

قرار است امسال، تابستان گرم و داغ دیگری در پیش داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بارش و دمای هوای کشور خبر از تابستانی داغ در نیمه اول تیرماه می‌دهند.

پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اعلام کرد: با توجه به جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بارش و دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی اعلام کرد از نیمه خرداد تا نیمه تیرماه، میانگین دمای هوا در شمال غرب، استان‌های واقع در کوه‌های زاگرس و دامنه شرقی آن و دامنه جنوبی البرز غربی و بخش محدودی از شرق کشور یک تا ۲ درجه بیش از نرمال، در بخش محدودی از زاگرس شمالی بیش از دو درجه و در سایر مناطق، نیم تا یک درجه بیشتر از نرمال خواهد بود.

تحقیقات نشان می‌دهند هر یک درجه افزایش دما، سه درصد مصرف آب آشامیدنی را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر متوسط بارندگی در دنیا حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ میلی متر است و در قاره آسیا ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلی متر در سال، ولی در کشور ما این عدد حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی متر است. در ایران، اکنون در حوزه شهری حدود ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و در روستاها ۸۷ درصد جمعیت تحت پوشش آب شرب قرار دارند. ۱۶ درصد، هدر رفت آب داریم . در حال حاضر تقریباً ۲۷۵ شهر ما دارای تنش آبی است.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۴
کد خبر: 55205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha