جزئیات طرح اصلاح قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس جزئیات طرح اصلاح قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با  تسنیم، با اشاره به طرح اصلاح قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، اظهار داشت: پس از بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان، کمیسیون رسیدگی به طرح اصلاح قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را در دستور کار دارد.

وی در همین راستا افزود: اصلاحاتی که در قانون فعلی نظارت بر رفتار نمایندگان بوجود خواهد آمد، تکمیل قانون فعلی است و دارای جزئیاتی است که تکمیل کننده این قانون خواهد بود.

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در تشریح جزئیات اصلاحات به وجود آمده در قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: قانون مستقلی درباره اعلام اموال و دارایی‌های مسئولان وجود دارد اما در اصلاحات ایجاد شده در قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تاکید شده که وکلای ملت باید در ابتدای هر دوره مجلس دارایی‌های خود را اعلام و در سامانه مربوطه ثبت کنند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه در این طرح آمده که سفرهای نمایندگان باید شفاف شود، ادامه داد: در طرح شفافیت آرای نمایندگان بر شفافیت و ثبت سفرهای کاری و ماموریت های آنها در سامانه اطلاع‌رسانی پارلمان تاکید شده، اما در طرح اصلاح قانون هیئت نظارت آمده که سفرهای شخصی نمایندگان به خارج از کشور نیز باید شفاف شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مکاتبات، ارسال و مراسلات کتبی نمایندگان با مسئولان دستگاه‌ها در دوران مسئولیت‌شان در جایی ثبت نمی‌شود، بیان داشت: براساس اصلاحات بوجود آمده در قانون هیئت نظارت تمام مکاتبات نمایندگان با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در سامانه اداری مجلس ثبت و ضبط می‌شود و اگر نماینده‌ای با مسئولی مکاتبه و صورت جلسه‌ای دارند، مصوبات آن به صورت سند حفظ می‌شود.

۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 5519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha