طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها باید اصلاح شود

نمایندگان مخالف کلیات طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها دلایل مخالفت خود را با کلیات این طرح اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز قوه مقننه، در مخالفت با کلیات طرح  اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران، گفت: ما در برجام به همه تعهدات عمل کردیم اما طرف موافق به هیچ تعهدی عمل نکرد، کشورهای اروپایی و آمریکا با سیاست هویج و چماق ما را مدیریت می کنند، از یک طرف آمریکا تحریم ها را تشدید و از سویی اروپایی ها دلمان را به وعده ها خوش می کنند و ما هم در این مسیر حرکت می کنیم. باید استراتژی داشته باشیم.

وی ادامه داد: افزایش قیمت ها، تورم و فاصله طبقاتی آینده مشخصی دارد، نشستن و تماشا کردن مشکلی را حل نمی کند باید یا مانند کره شمالی و پاکستان و یا مصر و لیبی باشیم. فرصت 2 ماهه دادن به دشمن برای لغو تحریم ها زیاد است و نباید به آن ها فرصت داد، انرژی هسته ای حق ماست و باید از حق مان دفاع کنیم، اگر محکم بایستیم و پشت سر رهبری معظم انقلاب حرکت کنیم و دولت و مجلس همگام و همراه باشند آمریکا طی 20 روز در تحریم ها تجدیدنظر می کند نباید کوتاه بیاییم و ضعف نشان دهیم زیرا دشمن را جری تر می کند باید مقابل آن ها بایستیم.

سیدعلی موسوی همچنین در مخالفت با کلیات این طرح گفت: باید به دشمن تودهنی محکمی بزنیم اما متاسفانه این طرح قابلیت این موضوع را ندارد، دشمن نباید احساس کند ما در موضع ضعف قرار داریم بلکه باید بداند در موضع تهاجمی هستیم و کوتاه نخواهیم آمد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری و ملت منتظر هستند طرح محکم و قاطعی تصویب و ارائه کنیم، بزرگ ترین ضعف این است که برای بازرسان آژانس ماده ای پیش بینی نشده، متاسفانه بازرسان پس از بازرسی ها لیست دانشمندان هسته ای را به سازمان های جاسوسی می دهند و باید طرحی جامع آماده کنیم و نباید به دشمن مجال فرصت داد.

وی افزود: موافق اصل طرح هستم اما انتظار داریم مجددا به کمیسیون ارجاع و موادی به آن اضافه شود و طرح قاطع و محکمی ارائه کنیم.

۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 9295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha