سی ان ان: اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل درباره حمله به رفح توخالی و نمایشی است

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره قطعی بودن حمله به رفح، فقط یک اقدام توخالی و نمایشی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شبکه خبری سی ان ان در گزارش خود به نقل از مقام‌های ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که نخواستند نام‌ آنها فاش شود، نوشت: اظهارات نتانیاهو درباره حمله به رفح به عنوان یک اقدام توخالی و نمایشی و صرفاً در راستای جلوگیری از سرنگونی کابینه خود مطرح شده است.

در گزارش سی ان ان آمده است: با وجود اظهارات نتانیاهو مبنی بر اینکه هیچ نیرویی در جهان وجود ندارد که بتواند مانع از ورود ارتش (رژیم) اسرائیل به رفح شود، دولت بایدن با رد این ادعا، معتقد است که این اظهارات نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل تنها به دلیل موقعیت سیاسی شکننده وی و در تلاش برای جلوگیری از سرنگونی کابینه‌اش مطرح شده است.

به نوشته سی ان ان، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه با بیان اینکه هیچ تاریخی برای انجام عملیات در رفح تعیین نشده است، خاطرنشان کرد: حداقل می‌توانم بگویم که اسرائیلی‌ها در این مورد اطلاعی به ما نداده‌اند و من حمله قریب‌الوقوعی را در پیش رو نمی‌بینم.

نشریه پولیتیکو نیز پیشتر در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی نوشت که تهدیدهای نتانیاهو در مورد حمله به رفح با انگیزه سیاسی مطرح می‌شود.

در گزارش پولیتیکو آمده است: مقام‌های مذکور اعلام کردند که اگر نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل واقعاً تاریخی را برای آغاز حمله به رفح تعیین کرده است، بر اساس شواهد موجود، هنوز این تاریخ را به فرماندهان ارتش (رژیم صهیونیستی) و سایر مقام‌هایی که باید از آغاز این عملیات و نحوه انجام آن مطلع باشند، اعلام نکرده است.

ادعای تعیین تاریخ حمله به رفح در حالی از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه (به وقت محلی) در اظهاراتی با بیان اینکه با رویکرد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در غزه مخالف است، تاکید کرد: سیاست (رژیم) اسرائیل در غزه شکست خورده است.

بایدن با انتقاد شدید از حمله رژیم صهیونیستی به کاروان‌های امدادی در نوار غزه، اظهار کرد: حمله به کاروان کمک‌های امدادی واقعاً غیرقابل توجیه و فضاحت‌بار است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید فوراً آتش‌بس را بپذیرد، تاکید کرد: هیچ بهانه‌ای برای ایجاد مانع از سوی تل‌آویو برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از جمله نیازهای پزشکی و غذایی به مردم غزه قابل پذیرش نیست و این کار باید بلافاصله آغاز شود.

بایدن همچنین با اشاره به اینکه با مقام‌های تمام کشورهای منطقه از عربستان سعودی گرفته تا اردن و مصر در این مورد گفت وگو کرده و همه آنها آماده انتقال کمک‌های بشردوستانه از جمله تجهیزات و داروهای پزشکی و مواد غذایی به غزه هستند، گفت: انتقال این کمک‌ها به غزه باید هم‌اکنون آغاز شود و تا ۶ یا هشت هفته آینده نیز ادامه یابد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۷
کد خبر: 54223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha