بانک مرکزی انگلیس بسته ۱۵۰ میلیارد پوندی کمک کرونایی ارائه می‌کند

بانک مرکزی انگلیس با ادامه بحران کرونا به منظور حفظ رشد اقتصادی و آمار اشتغال این کشور از یک بسته ۱۵۰ میلیارد پوندی دیگر با نرخ بهره ۰.۱ درصد رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شین هوا، بانک مرکزی انگلیس به منظور حفظ رشد اقتصادی و آمار اشتغال این کشور با ادامه بحران کرونا و بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ روز پنجشنبه از تصویب ۱۵۰ میلیارد پوند دیگر (حدود ۱۹۶ میلیارد دلار) به عنوان محرک مالی با نرخ بهره ۰.۱ درصد رونمایی کرد.

این بانک در گزارش سه‌ماهه سیاست‌های پولی خود اعلام کرد که با تأمین اعتبار از محل صدور ذخایر بانک مرکزی، با ۱۵۰ میلیارد پوند دیگر، مجموع خرید اوراق قرضه دولتی به ۸۷۵ میلیارد پوند (حدود ۱۱۴۳ میلیارد دلار) خواهد رسید.

تزریق پول نقد توسط این بانک در حالی صورت گرفت که انگلیس از ابتدای شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در این کشور و با تضعیف گسترده اقتصاد، وارد موج دوم شیوع این بیماری شده است.

اندرو بیلی، رئیس کمیته سیاست‌های پولی بانک مرکزی انگلیس، در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز تعطیلی‌های مجدد در پی موج جدید کرونا و ایجاد اختلال در مذاکرات برگزیت را «تهدیدهای دوقلو» برای رشد اقتصادی این کشور خواند.

طبق گفته این بانک، بیماری همه‌گیر کرونا «هزینه‌های کوتاه‌مدت را به میزان بیشتری نسبت به آنچه در گزارش ماه اوت پیش‌بینی‌شده است، تحت تأثیر قرار خواهد داد و منجر به کاهش تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ خواهد شد. »

۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 5465
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha