سامان قدوس به میدان می‌رود / پخش زنده دیدار برنتفورد - برایتون امروز چهارشنبه ساعت ۲۲ + لینک

تیم‌های برایتون و برنتفورد عصر امروز از سری مسابقات هفته سی و یکم لیگ برتر فوتبال انگلستان به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم‌های برایتون و برنتفورد از ساعت ساعت ۲۲ امشب در هفته سی و یکم لیگ برتر انگلیس به مصاف یکدیگر می‌روند.

شما می توانید از طریق لینک زیر به تماشای این بازی بپردازید:



لینک پخش زنده بازی برایتون و برنتفورد

سال ۱۴۰۲ برای سامان قدوس سال ویژه‌ای بود و او سرانجام توانست جایگاه خود در ترکیب تیم ملی ایران را پیدا کند. قدوس پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ برای نخستین بار به تیم ملی ایران اضافه شد و حالا یک بازیکن بدون جانشین و کلیدی در تیم امیر قلعه‌نویی است.

به گزارش ایران ورزشی، بازیکن جوانی که به فوتبال علاقه داشت اما نتوانست با باشگاهی قرارداد ببندد، با تصمیم خانواده سراغ شغل جدید رفت و تبدیل شد به یک فروشنده تلفن در سوئد. او در کاسبی چندان موفق نبود و به همین دلیل برای آخرین بار بخت خود را آزمایش کرد تا شاید فوتبالیست بزرگی شود. او با مربی خود در ترلبورگ تماس گرفت و از او خواست تا یک بار دیگر در تست فنی شرکت کند. این اتفاق رخ داد و در نهایت و بعد از یک هفته، قراردادی رسمی پیش روی او گذاشته شد تا دوران فوتبال حرفه‌ای برای ستاره‌ای آغاز شود که بعدها به محبوب‌ترین بازیکن لیگ سوئد تبدیل شد. این قصه سامان قدوس است، ستاره تیم ملی ایران که تا ۱۸ سالگی و با نظر خانواده قصد داشت کار آزاد انجام بدهد و تلفن بفروشد اما آخرین شانس به او رو کرد تا به فوتبالیستی مشهور بدل گردد.
وقتی برای اولین بار نام سامان قدوس برای حضور در تیم ملی ایران مطرح شد، خیلی‌ها شک داشتند که آیا او می‌تواند انتظارات را برآورده کند یا نه؟ ستاره آن زمان اوسترسوند سوئد که همراه این تیم در لیگ اروپا حضور داشت و البته پدیده تورنمنت هم محسوب می‌شد. اوسترسوند در لیگ اروپا مقابل آرسنال بازی پایاپایی انجام داد و قدوس هم با درخشش خود توانست تمجید آرسن ونگر را همراه خود داشته باشد. بعدها قدوس به لوشامپیونا رفت و پیراهن امی‌ین را پوشید. او سپس راهی برنتفورد شد و هنوز هم در عضویت این تیم انگلیسی است.
سامان قدوس که در نقل و انتقالات تابستانی از برنتفورد جدا شد و قرار بود راهی تیمی جدید شود، با مصدومیت چند بازیکن دوباره به لیست توماس فرانک برگشت و قرارداد جدید امضا کرد. او بر خلاف چند فصل قبل، امسال به ترکیب اصلی برنتفورد هم رسید و قبل از جام ملت‌های آسیا در پنج دیدار پیاپی لیگ برتر انگلیس مقابل آرسنال، لوتون، برایتون، شفیلد یونایتد و استون ویلا جایگاه ثابتی در ترکیب تیمش داشت و در پست‌های مدافع راست و چپ درخشش قابل توجهی ارائه کرد که نمایش او موجب شد در سه مسابقه حتی تعویض هم نشود.
این نمایش درخشان سامان قدوس در سطح اول فوتبال انگلیس و اروپا، امیر قلعه‌نویی را هم برای درخشش او در جام ملت‌های آسیا امیدوار کرد. سامان که در دوران مربیگری کارلوس کی‌روش و دراگان اسکوچیچ کمتر طعم بازی در ترکیب اصلی تیم ملی را می‌چشید، با حضور قلعه‌نویی به یک بازیکن کلیدی تبدیل شد. قلعه‌نویی بارها به قدوس تأکید کرده که سبک فوتبالش، او را یاد دوران بازیگری خودش می‌اندازد. قدوس در جام ملت‌های آسیا هم یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی بود، هر چند ایران نتوانست به فینال رقابت‌ها صعود کند. سامان درباره نقش کلیدی خود در ترکیب تیم ملی می‌گوید: «فکر نمی‌کنم اینطور باشد که من کلیدی‌ترین بازیکن تیم ملی باشم، چون ما بازیکنان بزرگ زیادی در ایران داریم. می‌دانم که خیلی‌ها دوست دارند درباره من بیشتر بدانند اما راستش را بخواهید من خیلی پسر خجالتی هستم (می‌خندد). همیشه دوست دارم با عملکرد خوبم در تیم‌ ملی باعث خوشحالی هواداران فوتبال و تمامی مردم عزیز ایران باشم. تا زمانی‌ که آنها از سبک بازی من خوشحال و راضی باشند، دوست دارم در تیم ملی حضور داشته و برای آنها بازی کنم.»
قدوس درباره اعتقاد بالای امیر قلعه‌نویی به سبک بازی‌اش هم صحبت می‌کند: «از زمان دعوتم به تیم ملی توسط آقای کی‌روش من خانواده‌ای جدید و دوستان فوق‌العاده‌ای پیدا کردم که خیلی دوست‌شان دارم. تا عمر خواهم داشت همیشه رفاقتم را با آنها حفظ خواهم کرد. در مورد همکاری با مربی‌ها هم باید بگویم که هر ۳ آنها مربیانی متفاوت از یکدیگر اما خوب و باتجربه هستند اما بین آنها سبک و تاکتیک مربیگری امیر قلعه‌نویی را خیلی دوست دارم و بیش از همیشه به خودم نزدیک می‌دانم چراکه احساس می‌کنم می‌توانم خودم را بیشتر از همیشه نشان بدهم. جدا از آن، اعتمادی که امیرخان به من داشتند چیزی است که فکر می‌کنم مربیان دیگر آن را برایم انجام ندادند.»
در نقل و انتقالات تابستانی و زمانی که قدوس از برنتفورد جدا شد، شایعه‌های بسیاری درباره انتقال او به لیگ ایران شنیده شد. خودش درباره واقعی یا غیر واقعی بودن آنها اینطور صحبت می‌کند: «خیر. تا به حال از تیم‌های لیگ ایران پیشنهاد جدی دریافت نکرده‌ام. هرچه در رسانه‌ها مطرح شده شایعه بوده است اما در مورد احتمال حضور در لیگ ایران باید بگویم که فعلاً قصدی برای انجام این کار ندارم. اصلاً هم نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد چرا که هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.»
سامان قدوس در تعطیلات تابستان تصمیم گرفت ازدواج کند. او حالا مسئولیت بیشتری در قبال خانواده خود دارد: «واقعاً همینطور است. اگرچه الان مسئولیت بیشتری نسبت به قبل دارم اما تنها چیزی که قبل از یک بازی یا حتی تمرین به آنها فکر می‌کنم عالی بودن و کسب پیروزی، افتخارآفرینی برای خوشحالی خانواده و همسرم است. بدون شک آنها بزرگترین حامیان من در این مسیر مهم و سخت هستند.»

۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 53998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha