بازگشت کاپیتان کشتی فرنگی به چرخه از امروز؛ محرومیت به در!

همزمان با ۱۳ فروردین محرومیت محمدعلی گرایی به پایان می‌رسد و او بعد از این می‌تواند در مسابقات داخلی و بین‌المللی روی تشک برود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دارنده ۳ نشان برنز جهانی در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱، نماینده ۷۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بود که نتوانست این مسابقات را با مدال تمام کند.

او در حین مبارزه حساس برادرش مقابل حریف ژاپنی، اقدام به پرتاب بطری به تشک کرد و همین امر باعث شد بلافاصله بعد از مسابقات جهانی، از سوی اتحادیه جهانی تعلیق شود.

چندی بعد و با تشکیل جلسه کمیته انضباطی UWW، کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی به مدت یک سال از حضور در میادین محروم شد که این به معنای از دست دادن رقابت‌های المپیک برای این کشتی‌گیر باسابقه شیرازی بود.

در حالی که بعید به نظر می‌رسید محرومیت او کاهش پیدا کند، اما گرایی ناامید نشد و با کمک گرفتن از وکیل و پیگیری فدراسیون کشتی، درنهایت موفق به کاهش محرومیت شد و اتحادیه جهانی اعلام کرد که سیزدهم فروردین ماه محرومیت او به پایان خواهد رسید.

به این ترتیب محمدعلی گرایی که در المپیک قبلی یکی از پرامیدترین فرنگی‌کاران ایران برای کسب مدال محسوب می‌شد که باوجود نمایشی هیجان‌انگیز مقابل حریفان، دستش از کسب مدال کوتاه ماند، از امروز دیگر محروم نیست و می‌تواند روی تشک بازگردد.

درمدتی که گرایی با محرومیت مواجه بود، مسابقات قهرمانی کشور به انجام رسید که امیر عبدی در غیاب امین کاویانی‌نژاد که به واسطه کسب نقره بازی‌های آسیایی از شرکت در این رقابت‌ها معاف شده بود، قهرمان کشور شد.

این دو کشتی‌گیر همراه با علی اسکو و محمدرضا مختاری نفرات دوم و سوم کشور دهه دوم اسفند ماه به جام وهبی‌امره ترکیه اعزام شدند که در پی دیسکالیفه شدن مختاری، نفر برتر این جمع امین کاویانی‌نژاد بود که برای شرکت در مسابقات گزینشی آسیایی در وزن ۷۷ کیلوگرم انتخاب شد و عبدی نیز در قهرمانی آسیا نماینده تیم ملی خواهد بود.

بنابراین باتوجه به اینکه اردوی بعدی تیم ملی کشتی فرنگی که از پانزدهم فروردین ماه در کمپ تیم‌های ملی استارت می‌خورد، اردوی پیپرینگ است، گرایی به این اردو دعوت نشده اما به نظر می‌رسد او از اردوی بعد از آسیایی به جمع شاگردان حسن رنگرز اضافه شود.

کادرفنی تیم ملی امیدوار است که امین کاویانی‌نژاد بتواند در گزینشی بیشکک سهمیه المپیک را بگیرد، اما اگر این اتفاق رخ ندهد، این احتمال وجود دارد که علی گرایی باتجربه برای گرفتن سهمیه ۷۷ کیلوگرم به گزینشی جهانی که دو هفته بعد از گزینشی بیشکک در استانبول برگزار می‌شود، اعزام شود.

۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
کد خبر: 53930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha