جزئیات پاسخ حزب‌الله لبنان به پیشنهاد فرانسه

حسن فضل الله، از مسؤولان ارشد حزب‌الله لبنان گفت: ما هرگز قبل از توقف جنگ اسرائیل در غزه هیچ موضوعی را درباره جنوب لبنان بررسی نخواهیم کرد. اسرائیل در وضعیتی نیست که بتواند شروطی را بر ما تحمیل کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حزب‌الله لبنان به پیشنهاد فرانسه برای پایان دادن به درگیری با رژیم صهیونیستی و رسیدن به یک حل و فصل درباره مرزها پاسخ داد.

به نقل از رأی الیوم، پیش از این فرانسه پیشنهاد مکتوبی را درباره پایان درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی و رسیدن به یک حل و فصل درباره مناطق مرزی مورد مناقشه به مقامات لبنانی ارائه کرد که در آن از نیروهای حزب‌الله از جمله یگان ویژه الرضوان وابسته به این حزب خواسته شده به فاصله ۱۰ کیلومتری مرزها عقب نشینی کند.

هدف این طرح پایان درگیری میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در مرزها است.

وزیر امور خارجه فرانسه از رژیم صهیونیستی خواست فوراً آتش بس اعلام کند و به فاجعه غزه پایان دهد.

مقامات فرانسوی و طرف‌های دیگر نگران گسترش درگیری‌ها به یک جنگ ویرانگر و فراگیر هستند.

چهار مسؤول ارشد لبنان و سه مسؤول فرانسوی اعلام کردند وزیر خارجه فرانسه هفته گذشته این سند پیشنهادی را به مسؤولان ارشد لبنانی از جمله نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت ارائه کردند. طی چند هفته میانجیگری طرف‌های غربی، این اولین باری است که یک پیشنهاد مکتوب به بیروت ارائه می‌شود.

به دنبال عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین و آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیز به صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده‌ است.

اسرائیل یک تیپ نظامی را از غزه خارج و به مرزهای لبنان منتقل کرد.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرده ظرف ۱۲۷ روز جنگ، ۱۰۱۳ عملیات نظامی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

مقاومت اسلامی لبنان در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان عملیات‌هایی را علیه پایگاه‌ها و تجمعات ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی انجام داده است.

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 52327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha