با ۲ سال و نیم اقامت؛ رکورد اقامت در فضا شکست

«اولگ کانوننکو» فضانورد روسی رکورد جهانی جدیدی برای مدت زمان اقامت در فضا ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اسکای نیوز، این مرد ۵۹ ساله در کل ۸۷۸ روز و ۱۲ ساعت خارج از اتمسفر زمین گذرانده که معادل حدودا ۲ سال و نیم است.

کانوننکو این نقطه عطف را در ایستگاه فضایی بین‌المللی جشن گرفت که از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون ۵ بار به آنجا سفر کرده است.

او در این باره به خبرگزاری روسی تاس می‌گوید: من به فضا سفر می‌کنم تا آنچه که دوست دارم انجام دهم، نه اینکه رکورد ثبت کنم. من از زمان کودکی رویای فضانورد شدن را داشتم. فرصت سفر به فضا، زندگی و کارکردن در مدار زمین، به من انگیزه می‌دهد تا پرواز کنم.

کانوننکو در ادامه افزود: من به تمام دستاوردهایم افتخار می‌کنم اما بیش از همه این نکته برایم افتخارآمیز است که رکورد کل مدت زمان اقامت یک انسان در فضا هنوز به یک فضانورد روسی تعلق دارد.

پیش‌بینی می‌شود این فضانورد در ۵ ژوئن به رکورد هزار روز اقامت در فضا دست یابد. تا اواخر سپتامبر مدت زمان اقامت او در فضا به ۱۱۱۰ روز می‌رسد که معادل بیش از ۳ سال است. سفر فعلی کانوننکو به ایستگاه فضایی بین‌المللی از سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی آغاز شد و او همراه لورال اوهارا فضانورد ناسا و نیکلای چاب همتای روسی خود به مدار زمین رفت.

کانوننکو در حقیقت رکورد «گنادی پادالکا»، دیگر فضانورد روسی را شکست که در سال ۲۰۱۵ میلادی در کل ۸۷۸ روز ۱۱ ساعت و ۲۹ دقیقه و ۴۸ ثانیه در فضا گذرانده بود.

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 52090
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha