این کشورها بیشترین پرتاب ماهواره را داشتند + آمار

در سال ۲۰۲۲، صنعت فضایی جهانی با رشد ۸٪ به ۵۴۶ میلیارد دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود طی پنج سال آینده ۴۱٪ رشد داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در حالی که می‌دانیم ناسا بزرگترین سازمان فضایی در جهان است و ایالات متحده یکی از بزرگترین کشورها در زمینه پرتاب ماهواره‌ها در سال ۲۰۲۳ بود، بر اساس یک نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات پیو، ۶۹٪ آمریکایی‌ها معتقدند حفظ نقش رهبری ایالات متحده در اکتشافات فضایی ضروری است. این احساس فراحزبی است و اکثریت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها از آن حمایت می‌کنند. علاوه بر این، ۶۵٪ بزرگسالان آمریکایی معتقدند حتی با ورود شرکت‌های خصوصی مانند اسپیس‌ایکس، بلو اُرجین و ویرجین گلکتیک پیگیری پیوسته ناسا در اکتشافات فضایی ضروری است.

جالب است بدانیم ۵۵٪ آمریکایی‌ها انتظار دارند گردشگری فضایی عادی در ۵۰ سال آینده اتفاق بیفتد که نشان‌دهنده انتظار رو به رشد برای سفرهای فضایی غیرنظامی است. اگرچه نگرش نسبت به شرکت‌های خصوصی فضایی مثبت است، اما نگرانی‌هایی در مورد توانایی آن‌ها در مدیریت زباله‌های فضایی وجود دارد.

برای فهرست کردن پیشرفته‌ترین کشورها در زمینه اکتشافات فضایی، از داده‌های جهانی مربوط به کشورها در خصوص تعداد سالانه اشیای (ماهواره، موشک و…) پرتاب شده به فضا بر اساس گزارش سال ۲۰۲۲ دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد استفاده شده است. در نهایت ۱۳ کشور با بیشترین تعداد سالانه اشیای پرتاب شده به فضا انتخاب شدند.

آمار تعداد اشیا پرتاب شده به فضا در سال ۲۰۲۲ در زمینه اکتشافات فضایی

۱۳. اسپانیا : ۵۳

۱۲. کره جنوبی: ۶۲

۱۱. ایتالیا: ۷۴

۱۰. لوکزامبورگ: ۸۶

۹. کانادا: ۱۰۲

۸. آلمان: ۱۲۰

۷. هند: ۱۴۴

۶. فرانسه: ۱۵۱

۵. ژاپن: ۳۲۵

۴. انگلستان: ۷۶۵

۳. چین: ۱۰۵۱

۲. روسیه: ۳۷۲۳

۱. ایالات متحده آمریکا: ۹۶۳۲

۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 51671
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha