۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۲
کد خبر: 51938
ستاره‌های ایران به دنبال انتقام

شاید حساس‌ترین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا قرار است روز شنبه بین ایران و ژاپن برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی ایران در ادوار گذشته جام ملت‌های آسیا خاطرات تلخ و شیرینی از تقابل با ژاپنی‌ها داشته است.

یکی از این خاطرات تلخ مربوط به دیدار مرحله نیمه نهایی رقابتهای فوتبال جام ملت‌های آسیا (دوره گذشته در امارات) به قضاوت کریستوفر جیمز بث از استرالیا در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین آغاز شد که این دیدار با برتری ۳ بر صفر ژاپن به پایان رسید تا طلسم فینالیست نشدن ایران، طولانی تر شود.

تیم ملی ایران در آن دیدار و درغیاب مهدی طارمی با ترکیب؛ علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، حسین کنعانی زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه (۷۱- سامان قدوس)، علیرضا جهانبخش (۷۱- مهدی ترابی)، وحید امیری (۶۸- کریم انصاری‌فرد) و سردار آزمون به میدان رفت.

هدایت تیم ملی ایران در آن دیدار را کارلوس کیروش برعهده داشت که هشت سال سرمربی تیم ملی ایران بود و در این دیدار به صدمین بازی اش با این ایران رسیده بود اما پس از آن شکست تلخ برای اولین بار از تیم ایران جدا شد.

عجبا که دو تیم ایران و ژاپن بار دیگر و این مرتبه در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به یکدیگر برخورد کرده اند درحالی که باز هم مهدی طارمی غایب بزرگ این مسابقه است!

جالب آن که از جمع بازیکنانی که در آن دیدار دوره قبل جام ملت‌های آسیا برابر ژاپن به میدان رفتند، علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، کریم انصاریفرد و سردار آزمون در اردوی تیم امیر قلعه نویی باقی مانده اند. مرتضی پورعلی‌گنجی اما با وجود مصدومیت همراه تیم ملی به کشور قطر سفر کرده است.

از قطر خبر می رسد این ۱۱ نفر از انگیزه زیادی برای گرفتن انتقام از سامورایی‌ها برخوردارند و با یکدیگر هم قسم شده اند آن شکست را تلافی کنند. هرچند این انگیزه بسیار قابل تأمل است اما به شرط آن که تیم ملی همچون دیدار با سوریه به مصاف ژاپن نرود و نمایش بهتری ارائه دهد.

آغاز مرحله ۱/۴ نهایی از جمعه ؛ برنامه کامل مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ + لینک پخش زنده

۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۲
کد خبر: 51938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha