تصمیم فغانی همه چیز را عوض کرد / اردن ۳- عراق ۲ ؛ شگفتی، هیجان و شوک! + فیلم خلاصه بازی

اردن در یک دیدار پر هیجان و در دقایق پایانی موفق شد به یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی اردن در یک دیدار هیجان‌انگیز و تماشایی موفق به شکست عراق شد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

بازی در ۱۰ دقیقه ابتدایی نیمه نخست آرام و کنترل شده در جریان بود اما رفته رفته عراقی ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند اما برخلاف آنچه که تصور می‌شد اردنی ها با استفاده از تکنیک خوب التعمری موقعیت های بهتری ایجاد کردند و ستاره تیم ملی عراق جلال احمد بود که دو موقعیت تک به تک را مهار کرد.

بازیکنان عراق در خلق موقعیت ناتوان بودند و چند شوت از راه دور راهکار آنها برای گلزنی و رسیدن به پیروزی بود که واکنش های ابولیلا موقعیت های آنها را دفع کرد.

در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه نخستتوپ و میدان در اختیار اردنی ها بود و بهتر بازی کردند و مزد بازی خوبشان را هم گرفتند، قطع توپ یزان النعیمات از نیمه زمین و ضربه چیپ هوشمندانه دروازه عراق را باز کرد تا در سومین تک به تک اولین گل اردن به ثمر برسد و نیمه نخست را با برتری به پایان برسانند.

فیلم خلاصه بازی عراق ۲ - اردن ۳

عراقی ها در نیمه دوم بازی را هجومی شروع کردند اما همچنان همان روند نیمه نخست ادامه داشت، فضاهای بسته خط دفاعی اردن و حضور دو ستاره سرعتی این تیم برای خلق ضدحمله، بازیکنان عراق با شوت از راه دور سعی داشتند دروازه اردن را تهدید کنند اما روز خوب ابولیلا دروازه بان اردن مانع گلزنی آنها شد.

عراقی ها در دقیقه ۵۵ دو تعویض انجام دادند و با حضور دوسکی و زیدان اقبال به دنبال تغییر بازی بود، با حضور این دو بازیکن حرکات عراقی از سمت چپ زمین بیشتر شد و تنوع حملات عراقی ها بیشتر شد، آنها دقایقی بعد مهند علی را به ترکیب فرستادند و با کم کردن یکی از هافبکها با نفرات بیشتری در خط حمله حاضر شدند.

فشار تیم ملی عراق ادامه داشت و واکنش‌های ابولیلا بازیکنان این تیم را کلافه کرده بود اما روی یک ارسال سعد ناطق مدافع با تجربه این تیم بازی را به تساوی کشید و عراقی ها استرسی کمتری ادامه مسابقه را به میدان رفتند.

تصمیم فغانی همه چیز را عوض کرد / اردن ۳- عراق ۲ ؛ شگفتی، هیجان و شوک! + فیلم خلاصه بازی

در ادامه مسابقه حملات عراقی ها ادامه داشت و این تیم گل دوم را هم با ضربه روی پا ایمن حسین وارد دروازه اردن کردند تا در این مسابقه بلاخره از حریف خود پیش بیفتند، علیرضا فغانی پس از گلی که ایمن به ثمر رساند به دلیل خوشحالی طولانی و همچنین کنایه به اردنی ها به او کارت زرد نشان داد و با کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد.

عراقی ها تا وقت‌های اضافه مسابقه از حریف پیش بودند اما تحت تاثیر اخراج ستاره گلزن تیم‌شان دو گل پیاپی دریافت کردند، غوغای بازیکنان اردن در وقت‌های اضافه یک بازی عجیب و هیجان انگیز را رقم زد، یزان العربی در دومین دقیقه وقت اضافه مسابقه بازی را به تساوی کشید و بلافاصله پس از آن نزار الرشیدان با شوت از راه دور و فنی اجازه نداد بازی به وقت های اضافه کشیده شود و پیروزی شگفت‌انگیزی را برای اردن رقم زد.

تیم ملی اردن با نتیجه سه بر دو عراق را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا رسید.

تقویمتاریخ برگزاری: دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا

سوتداور: علیرضا فغانی


عراقترکیب عراق:

جلال حسن، احمد یحیی(۵۴- دوسکی)، سولاکا، سعد ناطق ناجی، علی عدنان(۷۲- ناطق)، اوساما رشید(۶۳- مهند علی)، ال اماری، یوسف امین(۵۴- زیدان اقبال)، علی جاسم، ابراهیم بایش، ایمن حسین

1984415


اردنترکیب اردن:

یزید ابولیلا، عبدالله نصیب، یزان ال عرب، سالم العجالین، احسان حداد، نذار الرشیدان، عاید(۹۰- راتب)، مردی، علوان، موسی التعمری ، یزان النعیمات

1984416


کارت زرداخطارها:
تیم ملی عراق: آیمن حسین (۴۵+۳)(۷۸)
تیم ملی اردن: نصیب (۱۴) یازان النایمت (۸۰) ال راشدان (۹۰+۸)

کارت زرد و قرمزاخراج ها:
تیم ملی عراق: آیمن حسین (۷۸)


شرح گل‌ها:
دقیقه ۱+۴۵ - یزان النعیمات (عراق ۰ - ۱ اردن): یزان النعیمات از نیمه زمین پاس اشتباه مدافع عراق را قطع کرد و با جلال حسن تک به تک شد و با ضربه چیپ هوشمندانه گل اول این تیم را به ثمر رساند.

دقیقه ۶۸ - سعد ناطق (عراق ۱ - ۱ اردن): ارسال روی دروازه اردنی ها با ضربه سر سعد ناطق همراه شد و اشتباه مدافع و دروازه‌بان اردن برای دفع توپ باعث شد تا این ضربه سر آرام به گل تبدیل شود و بازی به تساوی کشیده شود.

دقیقه ۷۶ - ایمن حسین (عراق ۲ - ۱ اردن): ارسال دوسکی در محوطه جریمه با استپ خوب و ضربه محکم ایمن حسین همراه شد تا این بازیکن ششمین گل خودش و گل دوم عراق را به ثمر رساند.

دقیقه ۴+۹۰ - یزان العرب (عراق ۲ - ۲ اردن): حضور همه جانبه بازیکنان اردن در محوطه جریمه عراق، ضربه بغل پا یزان النعیمات با واکنش خوب جلال حسن همراه شد و در برگشت مدافع تیم ملی اردن العرب دروازه خالی را باز کرد.

دقیقه ۶+۹۰ - نزار الرشیدان (عراق ۲ - ۳ اردن): بازیکنان اردن پس از گلی که به ثمر رساندند مجدد حمله دیگری را شکل دادند، توپ از سمت چپ توسط التعمری به گردش در آمد و پاس او پشت محوطه جریمه به نذار الرشیدان رسید و ضربه بغل پای فنی او به زیبایی درون دروازه قرار گرفت، کامبک دیوانه‌وار اردنی ها!


کرنومترلحظات حساس:
دقیقه ۱۹: ضربه خطرناک جلال حسن با شیرجه عالی جلال حسن به کرنر فرستاده شد.
دقیقه ۲۱: ضربه پای راست یوسف امین به شکل خطرناک از کنار دروازه اردن به بیرون رفت.
دقیقه ۲۸: علی علوان از نیمه زمین با دروازه‌بان عراق تک به تک شد و ضربه بغل پا این بازیکن را جلال حسن به خوبی به کرنر فرستاد تا همچنان مسابقه بدون گل در جریان باشد.
دقیقه ۳۶: ضربه ابراهیم بایش با شیرجه بلند ابولیلا به کرنر فرستاده شد.
دقیقه ۳۸: موسی التعمری با تکنیک بالایی که دارد خط دفاعی عراق را به هم ریخت اما بازهم جلال حسن بود که مانع گلزنی این بازیکن در شرایط تک به تک شد.

1984430

دقیقه ۵۵: بازهم شوت از راه دور عراقی ها توسط ابولیلا برگشت داده شد تا این دروازه‌بان واکنش های خوبی در این مسابقه داشته باشد.
دقیقه ۶۶: ضربه ابراهیم بایش از کنج محوطه جریمه باز هم با واکنش خوب ابولیلا همراه شد و به کرنر فرستاده شد، در ادامه این صحنه بازیکنان عراق روی ارسال کرنر و شلوغی محوطه جریمه صاحب موقعیت شدند که ضربه ناطق به شکل خطرناکی از محوطه اردن دفع شد.
دقیقه ۷۵: ضد حمله سریع بازیکنان اردن با رهبری التعمری شکل گرفت و پاس علی علوان خطرناک از مقابل بازیکنان اردن به شکلی خطرناک رد شد و به گل ختم نشد.
دقیقه ۸۹: یزان العرب مدافع تیم ملی اردن با حضور در محوطه جریمه و ضربه والی میرفت که دروازه عراق را باز کند اما ضربه این بازیکن به مدافع تیم ملی عراق برخورد کرد و به کرنر رفت.
دقیقه ۹۰: روی ارسال کرنر بازهم یزان العرب صاحب موقعیت شد اما ضربه او به داخل شش قدم رفت و در حالی که مهاجمان اردن انتظار توپ را می‌کشیدند جلال حسن با شیرجه بلند توپ را در آغوش کشید.
دقیقه ۹۲: حرکت فوق العاده موسی التعمری با ضربه زمینی این بازیکن همراه شد که بازهم جلال جسن با واکنش خوب توپ را با پا دفع کرد و اجازه گلزنی به اردنی ها نداد.


🔴حواشی:

دو تیم در ۱۰ دقیقه ابتدایی یکدیگر را محک می‌زنند و در همین شرایط هم عراقی‌ها برتری نسبی دارند.
ایمن حسین در محوطه جریمه خودش را روی زمین انداخت و بازیکنان عراق اعتقاد به پنالتی داشتند اما نظر علیرضا فغانی ادامه مسابقه بود و تصمیم درستی هم در این موضوع گرفت.
جلال جسن دروازه‌بان عراق ستاره تیم ملی این کشور در نیمه نخست بود و دو تک به تک را مهار کرد.
ایمن حسین به دلیل اعتراض شدیدی که علیرضا فغانی داشت از او کارت زرد دریافت کرد.
در صحنه ای از مسابقه برخورد شدیدی بین مهاجم اردن و دروازه بان عراق شکل گرفت که می‌توانست مصدومیت شدیدی برای این بازیکن رقم بزند.

1984436

سعد ناطق بعد از گلی که به ثمر رساند به دلیل مصدومیت از زمین مسابقه خارج شد و علی عدنان جانشین او شد.
ایمن حسین به دلیل خوشحالی که پس از گل به ثمر رساند از علیرضا فغانی کارت زرد دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد.

برنامه کامل مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در قطر؛ ساعت پخش بازی‌های تیم ملی فوتبال + لینک پخش زنده

۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 51786
منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha