پیش‌بینی‌ها اشتباه از آب درآمد/ آژیر خطر در تیم ملی؛ این تیم روی سکو نمی‌رود!

تیم ملی فوتبال ایران در حالی موفق شد در بازی دوم جام ملت‌های آسیا هنگ‌کنگ را شکست دهد که نمایش شاگردان امیر قلعه‌نویی در این بازی پراشتباه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا به مصاف هنگ‌کنگ رفت و در یک بازی پراشتباه و دور از انتظار تنها توانست با تک‌گل مهدی قایدی حریف شرق آسیایی خود را شکست دهد. یاران قلعه‌نویی با این پیروزی ۶ امتیازی و صعودشان به مرحله بعدی مسجل شد و در بازی آخر باید به مصاف امارات بروند.

ایران در حالی پا در این مسابقه گذاشت که حدود ۷۵ درصد از مخاطبین خبرورزشی برد پرگل تیم ملی را پیش‌بینی کرده بودند. شاگردان قلعه‌نویی در بازی اول مقابل فلسطین به پیروزی ۴-۱ رسیده بودند و طرفداران تیم ملی انتظار یک پیروزی پرگل دیگر مقابل هنگ‌کنگ را داشتند اما ارنج عجیب و اشتباهات زیاد بازیکنان تیم ملی باعث شد تا یوزها با کمترین اختلاف ممکن ۳ امتیاز بازی را از آن خود کنند.

پیش‌بینی‌ها اشتباه از آب درآمد/ آژیر خطر در تیم ملی؛ این نمایش روی سکو نمی‌رود!

در این بازی برخلاف بازی گذشته در خط دفاعی، مجید حسینی جایگزین شجاع‌خلیل‌زاده‌ای شد که در بازی مقابل فلسطین دچار مصدومیت شده بود و زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان را تشکیل داد. در بازی شب گذشته حسین کنعانی‌زادگان آن صلابت گذشته را در خط دفاعی تیم ملی نداشت و بارها با پاس‌های اشتباه، مهاجمان هنگ‌کنگ را در موقعیت گل‌زنی قرار داد.

در خط میانی هم روزبه چشمی جایگزین سعید عزت‌اللهی شده و عملکرد درخشانی نداشت. روزبه که در جام جهانی و در بازی مقابل ولز توانسته بود برای تیم ملی گل‌زنی کند و بهترین بازیکن زمین شناخته شود، در بازی مقابل هنگ‌کنگ هماهنگی لازم با سامان قدوس را نداشت و بارها در بازی‌سازی و همچنین قطع توپ بازیکنان هنگ‌کنگ بااشتباه ظاهر شد.

در خط حمله هم برخلاف بازی قبل، مهدی طارمی یک خط عقب آمده بود و شهریار مغانلو به عنوان مهاجم هدف در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفته بود. طارمی که این روزها بهترین مهاجم فوتبال ایران محسوب می‌شود و گل‌های بسیار حساسی در فوتبال اروپا به ثمر رسانده، نتوانست در جایگاه جدیدی که قلعه‌نویی برای او مشخص کرده بود عملکرد درخشانی داشته باشد و آن طارمی همیشگی نبود. مغانلو هم که جانشین انصاری‌فرد شده بود نتوانست گل‌زنی کند و تنها در نیمه اول ضربه سر او با برخورد به تیرک عمودی به بیرون رفت.

تیم ملی ایران با هدایت قلعه‌نویی یکی از سه تیمی است که شانس قهرمانی دارند اما عملکرد شاگردان او مقابل هنگ‌کنگ باعث نگرانی هواداران و کارشناسان شده است. تیم ملی شاید در بازی مقابل هنگ‌کنگ دروازه‌اش باز نشد اما چنین اشتباهاتی مقابل تیم‌های بزرگی همچون ژاپن، کره جنوبی و عربستان با مجازات‌هایی همراه خواهد بود که نتیجه‌اش حذف تیم ملی است.

۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 51422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha