ایران بهترین تیم فوتبال دنیا در سال ٢٠٢۴

تیم ملی فوتبال ایران یک آمار ویژه را تا اینجای سال ٢٠٢۴ به ثبت رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ پایان تلخی برای تیم ملی فوتبال ایران داشت. شاگردان امیر قلعه‌نویی که در یک چهارم نهایی دست به کار بزرگی زده و ژاپن را به عنوان مدعی اول قهرمانی شکست دادند، در نیمه نهایی قافیه را به قطر میزبان باختند تا رویای قهرمانی باز هم برایمان بر باد برود.

اگرچه این تورنمنت پایان بدی برای ما داشت، اما تیم ملی تا اینجای سال ٢٠٢۴ از حیث آمار بهترین عملکرد را نه در آسیا که در دنیا داشته است. در همین راستا رسانه معروف و قطری استادالدوحه گزارشی منتشر کرده است. بر این اساس اگر نگاهی به بازی‌های ملی تیم ملی سال ٢٠٢۴ بیندازیم متوجه می‌شویم که شاگردان امیر قلعه‌نویی به بیشترین برد تا اینجای سال میلادی دست یافته‌اند.

ملی پوشان فوتبال ایران تا اینجای سال ٢٠٢۴ در ٨ بازی به میدان رفته‌اند که حاصل آن شش پیروزی بوده است. چهار برد (بدون احتساب بازی با سوریه) در جام ملت‌های آسیا به دست آمده و دو پیروزی نیز در دیدارهای دوستانه قبل از این تورنمنت برای شاگردان امیر قلعه‌نویی حاصل شده است.

1990702

در رتبه بعدی تیم ملی فوتبال قطر حضور دارد که پنج برد (بدون احتساب بازی با ازبکستان) در سال ٢٠٢۴ به دست آورده که همه آنها هم در جام ملت‌های آسیا بوده است و از این حیث بعد از ایران قرار گرفته است. همچنین سه تیم در سال 2024 به پنج پیروزی دست یافتند، ژاپن ساحل عاج، اردن، نایب قهرمان جام ملت‌های آسیا 2023 قطر.

نوار بردهای ایران در حالی مقابل قطر از بین رفت که در صورت بردن این بازی یک رکورد خیره کننده برای تیم ملی به ثبت می‌رسید. در واقع اگر ایران موفق به شکست قطر و بعد اردن در بازی فینال می‌شد، رکورد خاص ٩ برد از ١٠ بازی به علاوه شکست‌ناپذیری در سال ۲۰۲۴ را به ثبت می‌رساند که در نوع خود فوق‌العاده بود.

پیروزی‌های تیم ملی فوتبال ایران تا اینجای سال ٢٠٢۴:
ایران ٢-١ بورکینافاسو؛ ۵ ژانویه
ایران ۵-٠ اندونزی؛ ٩ ژانویه
ایران ۴-١ فلسطین؛ ١۴ ژانویه
ایران ١-٠ هنگ‌کنگ؛ ١٩ ژانویه
ایران ٢-١ امارات؛ ٢٣ ژانویه
ایران ٢-١ ژاپن؛ ٣ فوریه

۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 52378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha