متهم ردیف یازده؛ متخصص در ربودن هواپیما و طراحی ترور

ایسنا مشخصات متهم ردیف شانزدهم دادگاه منافقین را منتشر کرده و نوشته است؛ او در ربودن هواپیما و طراحی عملیات‌های ربایش و ترور شخصیت‌ها نیز تخصص دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مسعود طریقت‌منفرد، متهم ردیف شانزدهم دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) و متخصص ربودن هواپیما و طراحی عملیات‌های ربایش و ترور شخصیت‌ها بوده است.

مسعود طریقت‌منفرد در سال ۱۳۴۸ جذب گروهک شده و به عنوان مسئول روابط منافقین در پایگاه انزلی بخش شهرستان و مسئول به اصطلاح سیاسی گروهک مشغول فعالیت می‌شود.

او به عنوان یکی از اعضای کادر مرکزی منافقین در شاخه‌ی تروریستی نظامی تشکیلات شناخته شده که در سال ۱۳۷۸ مسئولیت آموزش و اعزام تیم‌های خمپاره زنی به تهران را عهده‌دار بوده است.

او آموزش‌های لازم برای تهیه و ساخت بمب را فراگرفته و سابقه‌ اقداماتی مانند تهیه و وارد کردن اسلحه مهمات و مواد منفجره از خارج از کشور را نیز داشته است.

همچنین او در ربودن هواپیما و طراحی عملیات‌های ربایش و ترور شخصیت‌ها نیز تخصص دارد.

مشارالیه که در مقر اصلی منافقین در فرانسه با نام مستعار عبدالحمید لولاچیان فعالیت داشته، در برهه‌ای نیز با نام مستعار یاسر مالی مسئولیت کل مالی سازمان و همچنین خرید اقلام سنگین در عراق را عهده‌دار بوده است.

او در حال حاضر نیز همچنان به عنوان مسئول تامین مالی تروریسم تشکیلات، در آلبانی مستقر است.

او تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۴۷/۶-A است.

۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 51237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha