آمریکا  ۲ فرمانده کتائب حزب‌الله  را ترور کرد

«ارکان العلیاوی» و «ابو باقر الساعدی» از فرماندهان کتائب حزب‌الله در عراق ترور شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد منابع عراقی خبردادند: «ارکان العلیاوی» و «ابو باقر الساعدی» از فرماندهان کتائب حزب‌الله در عراق ترور شدند. ساعاتی پیش صدای چهار انفجار قوی در شرق پایتخت عراق شنیده شد. الجزیره به نقل از منابع امنیتی عراقی مدعی شد که علت انفجارهای بغداد، هدف گرفتن خودروی یکی از شخصیت‌های مقاومت عراقی بوده‌است.

خبرنگار المیادین گزارش کرد: طی یک حمله هوایی، سه موشک به یک خودروی غیر نظامی در شرق بغداد اصابت کرده‌است. رسانه‌های نزدیک به گروه‌های مقاومت عراقی هم گزارش کرده‌اند که در جریان حمله به خودرویی در شرق بغداد، سه نفر به شهادت رسیدند. شبکه خبری الجزیره گزارش کرد خودرویی که هدف قرار گرفت متعلق به نیروهای حشد شعبی بود.

یک منبع امنیتی اعلام کرد در جریان حمله به این خودرو «ارکان العلاوی» و «ابوباقر الساعدی» از فرماندهان کتائب حزب الله عراق به شهادت رسیدند. منابع عراقی گزارش کردند شهید ابوباقر الساعدی، مسئول حملات راکتی و ارکان العلیاوی مسئول اطلاعات کتائب حزب‌ الله عراق به پایگاه های آمریکا بود.

سنتکام به حمله تروریستی در خاک عراق اذعان کرد

از سوی دیگر، سازمان تروریستی سنتکام(فرماندهی مرکزی آمریکا) رسما به حمله آمریکا در به شهادت رساندن یکی از فرماندهان حزب الله عراق اذعان کرد.

سنتکام مدعی شد: فرماندهی که در این عملیات هدف حمله قرار گرفت، مسئول برنامه ریزی مستقیم و مشارکت در حملات به نیروهای ما در منطقه بوده است.!

«پولیتیکو» به نقل از مقامات آمریکایی حمله پهپادی در عراق را تائید کرد و این حمله را در انتقام به کشته شدن سه نظامی این کشور در مرز سوریه با اردن قلمداد کرد.

عراق: آمریکا با حمله پهپادی حاکمیت این کشور را نقض کرده است

مرکز بخش اطلاع رسانی امنیتی عراق حمله پهپادی آمریکا در عراق را تائید کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت این کشور دانست.

در بیانیه این نهاد امنیتی عراق آمده است: پهپادهای آمریکایی با نقض آشکار حاکمیت عراق، دو تن از رهبران حشد شعبی را در شرق بغداد هدف قرار دادند.

مقام نظامی عراق: اقدام خصمانه جدید آمریکا همه تفاهمات دو طرف را تضعیف می‌کند

سرلشکر «تحسین الخفاجی» رئیس واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق تاکید کرد اقدام خصمانه جدید آمریکا در بغداد همه تفاهم‌های دو طرف را تضعیف می‌کند.

وی افزود: ما طرف آمریکایی و نیروهای ائتلاف را مسئول عواقب این اقدامات خطرناک می دانیم که امنیت و ثبات کشور را تهدید می کند.

وی گفت: این اقدام، دشمنی آشکار و نقض حاکمیت عراق است که منطقه را به سمت پیامدهای خطرناک سوق می‌دهد.

الخزعلی خواستار درخواست رسمی دولت عراق به شورای امنیت برای اخراج آمریکایی‌ها شد

الشیخ الخزعلی دبیرکل جنبش اهل الحق عراق تاکید کرد: تجاوزات آمریکا با وجود اقدامات مثبت دولت عراق و پایبندی گروههای مقاومت به آرامش همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تداوم حملات آمریکا نقض حاکمیت عراق و شاهدی بر توهین و تحقیر آمریکا نسبت به دولت و ملت عراق است.

دبیرکل جنبش اهل الحق عراق تاکید کرد که لازم است عراق درخواست رسمی برای خروج فوری نیروهای خارجی به شورای امنیت ارائه کند.

واکنش رئیس فراکسیون بدر به حمله تروریستی آمریکا در عراق

رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق در واکنش به اقدام تجاوزکاران آمریکا خواستار پایان دادن به حضور آمریکایی‌ها در عراق برای همیشه شد.

«مهدی تقی الامرلی» تصریح کرد: همگی اعضای کمیته امنیت و دفاع، بدون استثنا مصمم به اخراج اشغالگران هستند. ریخته شدن خون مردم بیگناه دیگر بس است.

۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰
کد خبر: 52152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha