زاکربرگ ۴۲۸ میلیون دلار از سهام «متا» را فروخت

رئیس شرکت متا یک میلیون و ۲۸۰ هزار عدد از سهام این شرکت را در دو ماه پایانی سال ۲۰۲۳ میلادی به نرخ مجموعا نزدیک به ۴۲۸ میلیون دلار فروخته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بر اساس گزارش رسانه متخصص در امور مالی بلومبرگ، مارک زاکربرگ رئیس شرکت متا یک میلیون و ۲۸۰ هزار عدد از سهام این شرکت را در دو ماه پایانی سال ۲۰۲۳ میلادی به ارزش مجموعا به ۴۲۸ میلیون دلار فروخته است.

رئیس شرکت "متا" سهام‌ این شرکت را به طور روزانه، طی ماه‌های نوامبر و دسامبر در بازار بورس فروخته است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نرخ فروش سهام مزبور روزانه به طور متوسط بالغ بر ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده است.

ارزش سهام شرکت "متا" در سال گذشته رشد ۱۹۴ درصدی داشته است. به این ترتیب، سهام این شرکت که در پایان سال ۲۰۲۲ در پایین‌ترین سطح نرخ خود در طول هفت ساله بوده است، حال رشد چشمگیری را به ثبت رسانده است.

گفته می‌شود در حال حاضر ۱۳ درصد از سهام این شرکت متعلق به زاکربرگ است. زاکربرگ دو سال پیش نیز بخشی از سهام شرکت "متا" را فروخته بود.

دارایی خالص زاکربرگ ۳۹ ساله بالغ بر ۱۲۵ میلیارد دلار برآورد شده است. بر اساس این آمار، زاکربرگ هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، زاکربرگ و همسرش قصد دارند سهام خود در شرکت "متا" را در طول زندگی خود برای "اهداف خیریه" اهدا کنند.

آنها همچنین متعهد شده‌اند که دست‌کم نیمی از دارایی‌های خود را در طول عمر یا با ذکر در وصیت‌نامه برای "اهداف خیریه" اهدا خواهند کرد.

۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۱
کد خبر: 50851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha