۵ نفر از ثروتمندترین‌های جهان را بشناسید

ما در این گزارش سعی بر آن داشتیم که اسامی پنج شخص ثروتمند جهان را برای شما به نمایش بگذاریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جدیدترین آمار  ثروتمندان دنیا منتشر شد، شما می توانید با مطالعه این گزارش با پنج نفر اول این لیست آشنا شوید.

جف بزوس (Jeff Bezos) کارآفرین و تاجر آمریکایی با تأسیس فروشگاه اینترنتی آمازون و شرکت هوافضای بلواوریجین، اکنون ثروتمندترین فرد جهان است.

به گونه ای که  با دارایی خالص ۱۷۳ میلیارد دلار در رتبه برتر لیست ۴۰۰ ثروتمند آمریکا Forbes در فهرست فوربس در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت اما اکنون مطابق اطلاعات منتشر شده از   مجلات میلیاردرهای جهانی ۲۰۲۱، مجموع ارزش سرمایه او به  ۱۹۹ میلیارد دلار نیز می رسد.
 

آخرین آمار از پنج شخص ثروتمند جهان منتشر شد

جف بزوس (Jeff Bezos)

ایلان ریو ماسک (Elon Reeve Musk) مهندس، طراح صنعتی، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی و جزو ده شخصیت تأثیرگذار در فناوری به حساب می آید. همچنین  وی به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته می‌شود لازم به ذکر است او بنیان‌گذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال (که اکنون به ای‌بی تعلق دارد) و اسپیس‌اکس است همچنین مطابق اطلاعات بدست آمده مجموع در آمد او به ۱۸۷ میلیارد دلار می رسد .
 

آخرین آمار از پنج شخص ثروتمند جهان منتشر شد

ایلان ریو ماسک (Elon Reeve Musk)

برنارد آرنو (Bernard Arnault)  جزو بازرگان، کارآفرین، سرمایه‌دار و کلکسیونر آثار هنری فرانسوی به حساب می آید. بر پایه رتبه‌بندی مجله فوربز، دارایی خالص آرنو در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۸۶.۳ میلیارد دلار است همچنین در تاریخ ۲۵ مه ۲۰۲۱ با رشد سهام لویی ویتون وی با کنار زدن جف بزوس توانست عنوان ثروتمندترین فرد جهان را تصاحب کند. از طرف دیگر در حال حاضر مجموع سرمایه او ۱۷۳ میلیارد دلار می رسد.

آخرین آمار از پنج شخص ثروتمند جهان منتشر شد

برنارد آرنو (Bernard Arnault)

ویلیام هنری گیتس ( William Henry Gates ) کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی، که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس کرد وی تا مارس ۲۰۱۷ با دارایی خالص ۸۶ میلیارد دلار، به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد .

گیتس از ابتدای تأسیس مایکروسافت، تا سال ۲۰۰۰ برای مدت ۲۵ سال، به‌عنوان مدیرعامل مایکروسافت فعالیت کرد و تا سال ۲۰۱۴ در مجموع ۳۹ سال، ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را برعهده داشت. او در مارس ۲۰۲۰ از هیئت مدیرهٔ این شرکت کناره‌گیری کرد،گیتس کماکان با در اختیار داشتن ۱٫۳٪ درصد از سهام این شرکت، سهام‌دار عمدهٔ مایکروسافت است اما از طرف دیگر نیز با در دست داشتن ۱۴۵ میلیارد دلار جایگاه چهارم را در بین بزرگ ترین ثروتمندان جهان به خود اختصاص داده است.

آخرین آمار از پنج شخص ثروتمند جهان منتشر شد

ویلیام هنری گیتس ( William Henry Gates )

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) او به عنوان یک دانشجوی دانشگاه هاروارد با کمک دانشجویان علوم کامپیوتر به خصوص پشتوانهٔ «اندرو مک‌کالم»، «داستین موسکوویتز» و «کریس هاگز» اقدام به تأسیس این وبگاه کرد. او اکنون به عنوان مدیر اجرایی در فیس‌بوک فعالیت می‌کند همچنین ناگفته نماند که مجموع سرمایه او در سال ۲۰۲۱ ،۱۳۲ میلیارد دلار بوده است.

آخرین آمار از پنج شخص ثروتمند جهان منتشر شد

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) 

منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 16872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha