واتس‌اپ سه آپدیت امنیتی جدید ارائه می‌کند

مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی متا ۳ آپدیت جدید برای ارتقای امنیت پیام رسان واتس اپ معرفی کرد. به عنوان مثال فرد می تواند بی سروصدا گروه ها را ترک کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایونینگ استاندارد، جدیدترین اقدام مدیر ارشد اجرایی متا (مالک اینستاگرام و واتس اپ) برای حافظت از کاربران شامل ترک بی سروصدای گروه ها، افزایش اختیار کاربران برای آنکه چه کسانی می توانند وضعیت آنلاین آنها در اپ را مشاهده کنند و مسدود کردن و نمایش ندادن اسکرین شات هایی است پس از فعالسازی قابلیت «یکبار مشاهده» ثبت می شوند.

زاکربرگ در بیانیه ای در فیس بوک و اینستاگرام اعلام کرد این اقدامات با هدف ایجاد روش های جدید برای محافظت از پیام های کاربران و خصوصی و ایمن نگه داشتن چت ها گرفته شده اند.

طبق اطلاعات موجود وقتی کاربری یک گروه را ترک می کند، پیامی خروج وی را آشکار می کند. اما آپدیت جدید واتس اپ به کاربر اجازه می دهد تا پیام های خروج اتوماتیک را میانبر بزند و از گروه خارج شود. به این ترتیب کاربران می توانند بدون آنکه جلب توجه کنند از گروه خارج شوند و در این حالت فقط ادمین از خروج آنها مطلع خواهد شد.

علاوه برآن واتس اپ در آپدیت های پیشین به کاربران اجازه داده بود تا وضعیت «آخرین بازدید» را به فهرست شماره تماس های خود محدود کنند. اکنون اپ همین قابلیت برای مشاهده وضعیت «آنلاین» کاربر ارائه کرده است. علاوه برآن کاربر می تواند خود انتخاب کند کدامیک از شماره تماس های مورد نظر وی قادر به مشاهده وضعیت وی در پیام رسان خواهند بود.

در کنار این موارد متا قابلیتی به واتس اپ افزوده که اجازه نمی دهد کاربران از ویدئوها و تصاویری که به طور خودکار حذف می شوند، اسکرین شات بگیرند.

این اپ قبلاً به کاربران هشدار داده بود تا تصاویر و ویدئوها را با فعالسازی قابلیت «یک بار مشاهده» به افراد مورد اطمینان ارسال کنند زیرا ممکن است دریافت کننده محتوا قبل از حذف شدن آن، از عکس اسکرین شات بگیرد یا ویدئو را ثبت کند. اما با کمک آپدیت جدید هیچ کاربری نمی تواند محتوای «یک بار مشاهده» را ثبت کند.

۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
کد خبر: 31576
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha