تیر خلاص به ۱۴ فرمانده ارشد اسرائیل + لیست

به‌نظر می‌رسد خسارتی که ارتش اسرائیل در جریان این حمله متحمل شده است، چندین سال زمان نیاز دارد تا جبران شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد اسرائیلی‌ها بعد از شکست استراتژیکی که در ۷ اکتبر و در جریان حمله نیروهای حماس به سرزمین‌های اشغالی متحمل شدند، به دنبال این بودند که به نوعی این شکست اولیه را جبران کنند؛ امری که نه در آغاز حملات زمینی در نوار غزه اتفاق افتاد و نه در جریان فرسایشی کردن جنگ در نوار غزه، حالا اما اسرائیلی‌ها بعد از ترور سیدرضی موسوی، یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه به دنبال این هستند تا به نوعی قدرت‌نمایی کنند؛ امری که البته تحلیل‌های متفاوتی در مورد این اقدام صهیونیست‌ها از جانب کارشناسان مطرح می‌شود اما موضوعی که در این میان مورد توجه قراردارد این است که اگر خسارت‌های مالی‌ای که صهیونیست‌ها از آغاز جنگ متحمل شده‌اند و فضایی منفی که در میان افکارعمومی جهان علیه آنها ایجاد شده را نادیده بگیریم، صهیونیست‌ها در این حملات برخی از فرماندهان نظامی و رده‌بالای خود را از دست داده‌اند تا آنجا که خبرها درباره کشته شدن آنها را با تاخیر منتشر کردند و درمورد برخی از فرماندهان نیز هنوز اطلاع دقیقی وجود ندارد. این علاوه بر افسرانی است که ارتش‌صهیونیستی در این جنگ از دست داده است. به‌نظر می‌رسد خسارتی که ارتش اسرائیل در جریان این حمله متحمل شده است، چندین سال زمان نیاز دارد تا جبران شود. در ادامه نام برخی از فرماندهان صهیونیستی که در جریان حملات در ۷ اکتبر کشته شدند را آورده‌ایم.
۱. آساف همامی؛ فرمانده لشکر جنوبی ارتش اسرائیل. نیروهای حماس در ساعت‌های ابتدایی شروع عملیات طوفان الاقصی فرمانده‌ای اسرائیلی را کشتند که پیش از این نیروهای حماس، برای کشتن او برنامه‌ریزی کرده بودند. این چیزی بود که روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت درباره طراحی عملیات کشتن این فرمانده اسرائیلی نوشته بود؛ هماهی فرمانده لشکر جنوبی منطقه غزه بود که یکی از قدرتمندترین لشکرهای ارتش اسرائیل به شمار می‌رفت. او پیش از این و در سال ۲۰۱۰ نشان عالی خدمت(گابی) را از رئیس ستاد کل ارتش رژیم‌صهیونیستی دریافت کرده بود. از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ نیز فرماندهی آموزش به کماندوها را به عهده داشت. براساس آنچه روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت منتشر کرده است، نیروهای حماس درحالی که لباس نظامیان اسرائیلی را به تن داشتند او را کشته‌اند، چیزی که حمامی تقریبا در تمام طول زندگی‌اش از آن هراس داشت.
۲. سرهنگ یوناتان اشتاینبرگ؛‌ فرمانده تیپ ناحال بود که در حمله ۷ اکتبر نیروهای حماس کشته شد. درجه سرهنگ دومی داشت و پیش از این به عنوان فرمانده مرکز آموزش تاکتیکی در ارتش رژیم‌صهیونیستی فعالیت می‌کرد.
۳. لیئون بار؛ فرمانده ارشد رژیم‌صهیونیستی در کرانه باختری بود که در جریان حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی کشته شد. صهیونیست‌ها تقریبا شش روزی خبر کشته شدن این فرمانده درجه‌دار صهیونیستی را پنهان کردند.
۴. روعی یوسف؛ فرمانده اسرائیلی، یکی از برجسته‌ترین افرادی که ارتش اسرائیل آن را در جریان جنگ اخیر غزه از دست داد؛ این چیزی بود که رسانه‌های صهیونیستی بعد از کشته شدن روعی یوسف فرمانده یگان چندبعدی ارتش اسرائیل توسط نیروهای حماس درباره او می‌گفتند.
۵. ساهار تیسون؛ یکی از مهره‌های اطلاعاتی ارتش رژیم‌صهیونیستی بود که در جنگ اخیر غزه کشته شد.
۶. یوناتان تسور؛ فرمانده ارشد ارتش رژیم‌صهیونیستی در منطقه جولان و یکی از مهره‌های اطلاعاتی ارتش رژیم‌صهیونیستی بود که در حملات ۷ اکتبر نیروهای حماس کشته شد.
۷. ایلی گینزبرگ؛ یکی از افسران نیروی دریایی ارتش رژیم‌صهیونیستی بود که پیش از این به خاطر حضور در تعداد عملیات‌های نامحدود نشان شجاعت دریافت کرده بود. او همچنین فرمانده مرکز آموزش یگان لوتر بود که به دست نیروهای مقاومت کشته شد.
۸. سرهنگ علیم عبدالله؛ فرمانده تیپ ۳۰۰ ارتش رژیم‌صهیونیستی که مسئول تامین امنیت مرز غربی لبنان بود، در درگیری با نیروهای حزب‌الله‌ کشته شد.
۹. میدان یسرائیل؛ فرمانده عملیات در منطقه جنوب غزه بود به دست نیروهای حماس کشته شد.
۱۰. سلمان حبکه؛ یکی از فرماندهان اسرائیلی بود که در جریان حمله زمینی در شمال نوار غزه کشته شد. نکته جالب درباره این فرمانده اسرائیلی ویدئویی است که او پیش از حمله زمینی از خود منتشر کرده بود و نیروهای حماس را تهدید کرده بود و بعد از آن کشته شد.
۱۱. سرهنگ جاناتان تزور؛ فرمانده ارشد ارتش رژیم‌صهیونیستی و فرمانده هنگ تیپ ناحال بود که در عملیات طوفان الاقصی کشته شد.
۱۲. کاپیتان آریه شلومو زیرینگ؛ افسر ارشد ارتش رژیم‌صهیونیستی و فرمانده گروهان در واحد تهاجمی اوکتز بود که به دست نیروهای مقاومت کشته شد.
۱۳. کاپیتان هادر کاما؛ افسر ارشد ارتش رژیم‌صهیونیستی بود که در یگان نخبه سایرت متکل حضور داشت و به دست نیروهای مقاومت کشته شد.
۱۴. ماور لافی؛ سرگرد ارتش رژیم‌صهیونیستی که در عملیات نیروی حماس روز گذشته کشته شد.

۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 50547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      0 0
      و لعنت الله علی اسرائیل