سربازها به ملوان می‌روند!

رایزنی‌ها آغاز شده و مذاکرات در جریان است؛ ملوان در آینده نزدیک پرستاره‌ترین تیم ایران خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اگرچه بازیکنان و ایجنت‌های آنها در تلاش هستند تا هرطور شده مجوز بازی را جور کنند اما به نظر می‌رسد سازمان نظام وظیفه عزم خود را جزم کرده تا قانون را در مورد همه بازیکنان مشمول خدمت سربازی جاری کند و حداکثر تا پایان فصل مجوز صادر خواهد شد.

نکته جالب این است که در سطح اول فوتبال ایران، ملوان تنها تیمی است که با مالکیت نظامی، می‌تواند بازیکنان سرباز را به خدمت بگیرد. پیش از این تراکتور، ملوان و فجرسپاسی به عنوان سه تیم نظامی مشتریان اصلی بازیکنان سرباز را تشکیل می‌دادند که در این بین تراکتور گزینه نخست برای بازیکنان ستاره بود و سایرین هم کم و بیش راهی تیم‌های دیگر می‌شدند.

البته بعد از واگذاری تراکتور به محمدرضا زنوزی، سازمان نظام وظیفه نیز با طرح یک مصوبه اعلام کرد که بازیکنان لیگ برتری تا ۲۸ سالگی و ملی‌پوش تا ۳۰ سالگی معافیت از خدمت خواهند داشت تا به این ترتیب معادله بسیاری از بازیکنان سرباز حل شود. اما حالا و با پایان موعد زمانی این مصوبه، نظام وظیفه اعلام کرده که قصد تمدید آن را ندارد.

اگرچه شاید هیچ بازیکنی از پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور دوست نداشته باشد به این سادگی قید قرارداد چندین میلیاردی را بزند و برای خدمت سربازی راهی ملوان شود اما شنیده‌ها حاکی از آن است که چند ستاره با تماس و پیام، آمادگی خود را برای انتقال به ملوان جهت گذراندن خدمت سربازی اعلام کرده‌اند.

هم‌اکنون چند نام در مورد بازیکنان سرباز مطرح می‌شود: میلاد سرلک، محمد عمری، امید نورافکن، پیام نیازمند، محمد خدابنده‌لو، ابوالفضل جلالی، رضا میرزایی، نیما انتظاری و... .

1940551

علاوه بر این نفرات نام‌های دیگری هم هستند که آمادگی خود را برای خدمت سربازی اعلام کردند و باوجود رایزنی‌ها، مهدی تارتار همه چیز را به بعد از بازی آلومینیوم موکول کرده تا با پایان نیم فصل در مورد اسکواد تیمش برای نیم فصل دوم تصمیم بگیرد، هرچند که به نظر ستاره‌های اصلی در پایان فصل در دسترس خواهند بود.

ملوان البته از نظر بنیه مالی شاید قابل قیاس با چهار مدعی اصلی نباشد اما به هر حال الزام برای خدمت سربازی و جذب احتمالی چهار ستاره، باعث شده تا این تیم چشم انداز یک تیم پرستاره نظیر تراکتور در بدو ورود به لیگ برتر را برای خود متصور شود، مسیری که قوی سپید را به جمع مدعیان خواهد بُرد.

هم اکنون به نظر می‌رسد این تیم در پست دروازه‌بان، مدافع مرکزی، هافبک تهاجمی و شاید حتی مهاجم نیاز به جذب بازیکن داشته باشد و مذاکره با بازیکنان سرباز شاید معادله نقل و انتقالات این تیم را حل و فصل کند. اما شاید در پایان فصل سبد خرید ملوان بزرگتر هم بشود.

از سوی دیگر اگر ملوان چند سال متوالی بتواند با ادامه این روند و با کمک گیری از قانون سربازی، روند رو به رشد خود را ادامه دهد، در آن صورت پذیرای بازیکنان لژیونری که با دوری از فوتبال اروپا لاجرم مجبور به بازگشت به لیگ ایران می‌شوند نیز باشد که در این صورت ملوان را به قطب جدید فوتبال ایران تبدیل می‌کند.

1968823

البته اساسی‌ترین نکته در مورد تیم مهدی تارتار که امید زیادی را در انزلی به وجود آورده، زیرساخت ضعیف باشگاهی و شهری است. آنها از زمین تمرینی نامطلوب و استادیوم کوچک و چمن بی‌کیفیتی استفاده می‌کنند که به هیچ وجه نمی‌تواند پاسخ‌گوی یک تیم در سطح بالای فوتبال ایران باشد و شاید همین موضوع ترمز ملوان را بکشد.

۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 50530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha