پرسپولیس از گزارشگر دربی هم شکایت کرد

یکی از عجیب‌ترین شکایاتی که از سوی پرسپولیس مطرح شد، شکایت از محمدرضا احمدی، گزارشگر دربی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از "ورزش سه"، پس از پایان دربی جنجالی ۱۰۲، خبرنگاران دقایق زیادی را در میکسدزون و سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی منتظر حضور سرمربیان و بازیکنان دو تیم بودند و به نظر می‌رسد تیم‌ها که با تاخیر نسبتاً زیاد به گفت‎‌وگو با خبرنگاران پرداختند به اتفاق، خلاصه بازی دربی را دیده‌اند.

همین اتفاق سبب شد اعضای تیم پرسپولیس در مورد گزارشگر بازی نیز اظهار نظر کنند. گزارش این بازی بر عهده محمدرضا احمدی گزارشگر با تجربه بود که پیش‌تر نیز بارها دربی‌های مختلف را گزارش کرده و به دلیل نحوه خاص گزارشش در شهرآوردی که سال ۹۵ با نتیجه چهار بر دو به سود پرسپولیس به پایان رسید، همواره از سوی هواداران استقلال به پرسپولیسی بودن متهم بود.

حالا اما همه چیز انگار در دربی ۱۰۲ که با نتیجه یک بر یک و تلخ برای سرخ‌ها به پایان رسید، برای احمدی تغییر کرد. پرسپولیس در بیانیه‌ای که خبر از شکایت از سرمربی، سرپرست و بازیکنان استقلال داد در پایان اضافه کرد این باشگاه از محمدرضا احمدی به دلیل گزارش یک طرفه و جانب‌دارانه شکایت می‌کند.

در بیانیه پرسپولیس آمده است: "پرسپولیس همچنین شکایت و اعتراض خود به نحوه عملکرد جانب‌دارانه گزارشگر مسابقه را تقدیم می‌کند. روند گزارش بازی به شکلی بود که گویا اتاق VAR گوش به فرمان وی است و در صحنه‌هایی به سود استقلال خواهان انجام ویدیوچک می‌شد که اصولا این رویه با آداب به کارگیری این تکنولوژی منافات دارد و جدا از این که یک آموزش غلط بود، نوعی خط‌دهی به افکار عمومی به حساب می‌آید."

1967246

حال در این مطلب کلمه به کلمه گزارش احمدی را در موقعیت‌های حساس بررسی می‌کنیم:

دقیقه ۱۱: برخورد در محوطه استقلال
احمدی: "با هم‌دیگه می‌بینیم این صحنه برخوردها رو. گرفت بازیکن پرسپولیس رو و نذاشت گولسیانی حرکت بکنه. یه برخورد دیگه هم اونجا بین روزبه چشمی و کنعانی و آرمین سهرابیان و شهاب زاهدی صورت گرفته. برخوردهایی که رفتن کنترل بکنن که میتونه پتانسیل گرفتن پنالتی رو برای پرسپولیس داشته باشه یا نه. می‌خواد اعلام بکنه میره به سمت محوطه جریمه پرسپولیس با دست اشاره می‌کنه که کار باید دنبال بشه و خبری از پنالتی نیست."

دقیقه ۳۶: برخورد توپ به دست ترابی
احمدی: "ضربه سری که مدافعان پرسپولیس می‌زنند و حالا ترابی نتونست توپ رو خیلی هم دور کنه. توپ به دستش هم برخورد کرده، داور می‌خواد کار دنبال بشه و حالا اعتراض همه نیمکت‌نشینان استقلال رو هم به همراه داشت این صحنه. این صحنه ایست که اینجا توپ به دستش هم خورد."

دقیقه ۶۰: تکل مشکوک به اخراج حامدی‌فر روی زاهدی
احمدی: "ناراحت روی زمین قرار گرفته، شهاب زاهدی. بازیکن استقلال توپ رو زد بیرون تا مداوا روی بازیکن پرسپولیس هم صورت بگیره. این صحنه‌ای است که زاهدی خودش روی پای حامدی‌فر تکل رو بست و بعد احساس ناراحتی کرد!"

دقیقه ۸۲: برخورد پیمان بابایی و علی نعمتی
(این صحنه مشکوک دقیقه ۸۲ اتفاق افتاد و اعلام رای نهایی تا دقیقه ۸۹ به طول انجامید.)
احمدی: "صحنه‌ای که بعد از بازبینی به داور خواهند گفت که نیاز هست خودش هم ببینه چیزی رو یا خیر. خیلی دیگه معطل کردن این صحنه رو. روزبه چشمی می‌خواد خود داور بره ببینه و رفت که ببینه. صحنه‌ای که معتقدند نذاشت ضربه آخر رو بزنه. توضیح خود بابایی این چنین بود که آقا دست منو گرفته قفل کرده و نتونستم گام بعدی رو بردارم و ضربه رو بزنم. ببینیم نظر داور مسابقه به این صحنه چه خواهد بود. میره تصویر رو میبینه به دفعات پلی می‌کنن تصویرو دوباره براش تا همه نکات مختلف رو ببینه. داور مسابقه رفت به سمت زمین. نه میگه کار دنبال بشه و پنالتی نگرفت موعود بنیادی‌فر. نکونام معتقده باید پنالتی گرفته می‌شد."

دقیقه ۲+۹۰: تکل علی نعمتی روی رضاوند
احمدی در ادامه می‌گوید: "از این واضح‌تر صحنه‌ای نداریم که بخواد نشون بده پنالتی شده یا نشده" این جمله‌ای است که بیشتر از همه باعث خشم بازیکنان پرسپولیس شده و حتی سبب شده علیرضا بیرانوند علیه او موضع بگیرد. در شرایطی که اکثر گزارشگران قضاوت صحنه‌ها را به کارشناسان واگذار می‌کنند، احمدی با گفتن این جمله باعث شد شکایتی را از سوی پرسپولیس علیه خود ببیند.

با توجه به بازخوانی گزارش احمدی در این بازی به نظر نمی‌رسد شکایت پرسپولیس چندان وارد باشد. خود محمدرضا احمدی نیز هیچ تمایلی به صحبت با "ورزش سه" در خصوص این شکایت و دفاع از خودش به عنوان گزارشگر دربی نداشت.

۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 50173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha