روزی که چهره محبوب پرسپولیس با استقلال قرارداد بست!

احمدرضا عابدزاده دوران زیادی را در پرسپولیس سپری کرد ولی همه می‌دانند قبل از پوشیدن پیراهن قرمز، سنگربان استقلال بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد استقلال اسفند سال ۱۳۶۸ را در حالی به پایان برد که شوک بزرگی به این تیم و منصور پورحیدری فقید، سرمربی آبی‌پوشان وارد شد.

در آخرین روزهای اسفند ۶۸ سعید عزیزیان سنگربان اول استقلال با صراحت اعلام کرد از این تیم جدا می‌شود و بلافاصله هم وعده خود را عملی کرد. عزیزیان در تصمیمی عجیب و بسیار خبرساز مستقیم از استقلال به پرسپولیس پیوست و آبی‌پوشان عملا نوروز سال ۶۹ را در حالی استارت زدند که دروازه‌بان اصلی نداشتند. در چنین وضعیتی احمدرضا عابدزاده سنگربان سرشناس و شماره یک تیم ملی نیز از تام اصفهان جدا شده و می‌خواست فوتبال خودش را در تهران دنبال کند. اتفاقا شایعات زیادی مطرح بود که پرسپولیس هم عابدزاده را می‌خواهد اما پیگیری جدی استقلالی‌ها و بحث‌هایی که در مورد اختلاف عابدزاده با علی پروین مطرح بود، موجب شد تا این دروازه‌بان در آخرین روزهای تعطیلات نوروزی سال ۱۳۶۹ آبی‌پوش شده و به جمع بازیکنان استقلال اضافه شود.

منصور پورحیدری در مصاحبه‌ای که تابستان سال ۱۳۹۰ با خبرورزشی انجام داد پیرامون این اتفاق به ما گفت: برای این‌که کسی نتواند نظر عابدزاده را عوض کند، او را از فرودگاه سوار ماشین کردیم و به یک خانه ویلایی در حومه تهران بردیم. دوازدهم فروردین سال ۶۹ با احمدرضا توافق قطعی کردیم و دیگر خیالمان راحت شد که دروازه‌بان استقلال است.

احمدرضا عابدزاده با پیراهن استقلال قهرمان و نایب قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد، قهرمانی در لیگ قدس و جام باشگاه‌های تهران را نیز جشن گرفت و البته فاتح جام استقلال قطر هم گردید. اوتا انتهای سال ۱۳۷۱ بازیکن استقلال بود و پس از آن از این تیم جدا شد. احمدرضا عابدزاده پس از سپری کردن یک دوره بسیار تلخ مصدومیت، در نیمه دوم سال ۱۳۷۳ به پرسپولیس پیوست و تا سال ۱۳۸۰ در این تیم حضور داشت و حتی به بازوبند کاپیتانی قرمزپوشان پایتخت هم رسید.

۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۷
کد خبر: 53911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha