نماینده مجلس: برای این مردم تنها هوا مانده که آن هم آلوده است

نماینده شاهین شهر در مجلس با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های دولت برای بهبود وضع هوای کشور گفت: تنها هوا برای مردم مانده بود که آن هم در این شرایط اکسیژنی به این مردم مظلوم نمی‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت صدور دستور برای تغییر سوخت نیروگاه شهید منتظری اصفهان به علی اکبر محرابیان وزیرو نیرو تذکر کتبی داد.

متن تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به شرح زیر است:

شاخص کیفی هوای کلان شهر اصفهان و شهرهای شاهین شهر، گرگاب، گز، دستگرد، سین، خورزوق، دولت آباد، شاپور، حبیب آباد، کمشچه و روستاهای جهاد آباد، محسن آباد و علی آباد ملا علی بر اساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح روز سه شنبه ۱۴ آذرماه با میانگین ۱۵۹ وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد آلودگی شدید هوای شهرها و روستاهای یاد شده از روز پنجشنبه ۹ آذر ماه مجدد آغاز شده و تا روز شش روز پیاپی است که شاخص کیفی هوای این شهر در وضعیت قرمز ثبت می‌شود.

در شامگاه گذشته آلودگی هوا از عدد ۲۲۴ عبور و با ورود به محدوده رنگ بنفش در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفته و ضمن ثبت رکوردی جدید، عنوان آلوده‌ترین نقطه کشور را از آن خود کرده البته دیگر نیازی به دستگاه پایش آلایندگی هوا نیست با چشم سر به راحتی آلایندگی‌ها قابل مشاهده بوده و با هر بار تنفس بخش زیادی از آنها وارد ریه انسان می‌شود.

نفس کشیدن در این منطقه از میهن بسیار سخت شده؛ کهنسالان افراد دارای بیماری زمینه‌ای کودکان و بسیاری از مردم استان اصفهان را دچار سختی کرده و راهی مراکز درمانی کرده است در شرایطی که زمین در وضعیت فرو نشست شدید قرار دارد نسبت به آب زاینده رود بی‌مهری می‌شود.

تنها هوا برای مردم مانده بود که آن هم در این شرایط اکسیژنی به این مردم مظلوم نمی‌رساند. علیرغم وعده‌های داده شده هیچ تلاشی برای بهبود اوضاع صورت نگرفته و مازوت سوز شدن نیروگاه شهید منتظری، آخرین بدرقه‌های امید مردم را به یاس تبدیل خواهد کرد. ضرورت دارد یا صراحت با مبادی ذیربط دستور داده شود پلمب مشعل‌های مازوت سوز نیروگاه شهید منتظری حفظ و از تغییر سوخت آن جلوگیری شود.

۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 50057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha