۵۰ میلیارد به فدراسیون‌ها پرداخت می‌شود

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: هیات اجرایی با پرداخت ۵۰ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها موافقت کرد که خارج از بودجه مصوب آنها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بیست و نهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد و مناف هاشمی‌، سخنگو و دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد مصوبات این نشست توضیحاتی را در جمع خبرنگاران ارائه داد.

هاشمی‌ بیان کرد: بحث اول متمم بودجه برای فدراسیون‌ها بود که مبلغ آن ۵۰ میلیارد تومان است و براساس ارزیابی نتایج بازی‌های آسیایی و شانس سهمیه و کسب مدال المپیک است و ظرف یکی، دو ماه آینده به فدراسیون‌هایی که دنبال سهمیه هستند و فدراسیون ‌هایی که کار ویژه‌ای در بازی‌های آسیایی انجام دادند، پرداخت شود.

او افزود: برای مجمع کمیته ملی المپیک باید گزارش سالانه حسابرس تصویب می‌شد که این اتفاق رخ داد.

رونمایی از صدای تختی در سوم بهمن

هاشمی‌ از رونمایی صدای تختی خبر داد و گفت: رونمایی از صدای تختی سوم بهمن انجام می‌شود و همه کسانی که در المپیک مدال گرفتند، در مراسمی‌ از آنها دعوت می‌شود تا مورد تقدیر شوند. برای اولین بار این اتفاق رخ می‌دهد.

تعیین سرپرست کاروان المپیک زمستانی

او در مورد المپیک زمستانی گفت: کاروان ایران کوچک است و تنها رشته اسکی حضور دارد. عباس نظریان به عنوان سرپرست کاروان است و تابع رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی نماینده کمیته ملی المپیک است.

چرا فضای ورزش المپیکی نیست؟

هاشمی‌ در پاسخ به این پرسش که با وجود اینکه ۹ ماه دیگر تا بازی‌های المپیک پاریس باقی نمانده اما فضای ورزش ایران المپیکی نیست و چه اقداماتی برای این رویداد در حال انجام است؟ گفت: بله دقیقا همینطور است چون بازی‌های آسیایی تازه تمام شده است. ما از دو، سه ماه قبل کارها را شروع کردیم اما باید از این پس دیگر روزانه پیگیری شود. کمیته مشترکی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با فدراسیون‌هایی که پیش بینی شده سهمیه و مدال خواهند گرفت، جلساتی برگزار کردند که ابتدا این اتفاق برای فدراسیون‌های کشتی تکواندو و وزنه‌برداری رخ داد. قرار است جلسات دوم در کمیته ملی المپیک باشد.

او ادامه داد: بسته پیشنهادی را در جلسه قبل هیات اجرایی برای فدراسیون‌هایی که کسب سهمیه المپیک می‌کنند تصویب کردیم که در حال اجرای آن هستیم. غیر از این متمم ما کمک‌های ویژه‌ای را هم به فدراسیون‌ها خواهیم کرد که در دستور کار قرار می‌گیرد. پیگیری کارهای المپیک باید از این پس به صورت روزانه جدی‌تر و دقیق‌تر دنبال شود. تعداد کسب سهمیه کشتی، تیراندازی قطعی شده و در رشته‌های تکواندو و وزنه‌برداری به کسب سهمی‌ه نزدیک شده‌ایم و در برخی رشته‌های دیگر هم امید به گرفتن سهمیه داریم.

شانس ایران برای گرفتن سهمیه المپیک تیمی‌

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند برای المپیک پاریس ایران بتواند در رشته‌های تیمی‌ هم صاحب سهمیه شود؟ تاکید کرد: یک مقدار باید صبر کنیم. تلاش‌هایی صورت می‌گیرد و باید از زبان خود روسای فدراسیون‌ها بشنوید.

تشکیل کمیته برای وضعیت ژیمناستیک

او در مورد شرایط فدراسیون ژیمناستیک گفت: کمیته ای روی این موضوع کار می‌کند و آقای وزیر اختیاراتی را به رییس کمیته ملی المپیک داد. در طول چهار هفته گذشته شاید هر هفته یکی، دو جلسه در مورد ژیمناستیک برگزار شد. امیدوار هستیم هر چه زودتر تعیین تکلیف شود. باید مواضع عزیزان در کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش، در فدراسیون جهانی و دوستان در سرپرستی و دوستانی که در گذشته مسئولیت داشتند و فدراسیون جهانی آنها را قبول دارد، تعدیل شود. تلاش می‌کنیم تا به نتیجه واحد برسیم و به نفع جمهوری اسلامی‌ خواهد بود و ما هم از آن دفاع می‌کنیم.

هاشمی‌ در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال امید گفت: به نظرم در مورد تیم امید خیلی صحبت کردیم و اختیارات را واگذار کردیم و فدراسیون فوتبال می‌تواند دیگر از تیم خود حمایت کند.

واکنش به اختلاف بین اعضای هیات اجرایی

او در مورد اختلاف بین اعضای هیات اجرایی تصریح کرد: نمی‌دانم منظور شما چه چیزی است اما در جلسات شورایی و جمعی برای همه موضوعات بحث می‌شود. مثل دستگاه دولتی نیست که دستوری از بالا باشد و باید در کار جمعی مشورت کنیم. شاید در برخی در برخی مباحث اختلاف نظراتی وجود داشته باشد اما در پایان همان جلسه همه چیز تمام می‌شود و دوستان در فضای صمیمی‌ با یکدیگر خداحافظی می‌کنند. به نظرم یکی از بهترین هیات‌های اجرایی است. اگر اختلاف نظری وجود دارد، با هم همسو شده‌اند چون هدف به اهتزاز درآمدن پرچم است. با اختلافات به جایی نمی‌رسیم و کاملا هماهنگ و همدل هستیم و با هم متحد شدیم که اگر اختلاف نظری هم وجود دارد کمتر شود. ما المپیک پاریس و بازی‌های داخل سالن آسیا را داریم و به فکر آنها هستیم.

دست غیر ورزشی‌ها از آکادمی‌ ملی المپیک کوتاه شد

دبیرکل کمیته ملی المپیک از اختصاص آکادمی‌ ملی المپیک به تنها ورزشکاران خبر داد و گفت: سیاست کمیته ملی المپیک بر این است که آکادمی‌ ملی المپیک در آینده تنها برای ورزشکاران باشد و به عنوان یک مرکز آموزشی، علمی‌، ورزشی و روانشناسی تنها برای ورزشکارانی فدراسیون‌های المپیکی، آسیایی و دیگر فدراسیون‌ها باشد. در گذشته افزاد غیر ورزشی از فضای ورزشی آکادمی‌ بهره مند می‌شدند.

او در پاسخ به این پرسش که شنیده شده است مبلغی را برای خرید تجهیزات به فدراسیون شمشیربازی پرداخت شده اما هنوز تجهیزاتی خریداری نکرده‌اند گفت: کمیته سه نفری متشکل از من، آقای سهرابیان (رئیس فدراسیون قایقرانی) و عضو هیات اجرایی، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی تشکیل شده است و ما درخواست‌های فدراسیون‌ها برای کمک مالی جهت تامین تجهیزات و گرفتن مربی را بررسی می‌کنیم. شاید به ۱۵ تا ۲۰ فدراسیون کمک مالی کردیم و تجهیزاتی که نیاز داشتند را تهیه کنند مانند شمشیربازی، قایقرانی. در مورد شمشیربازی هم اطلاعی ندارم و باید بررسی کنم.

۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۵
کد خبر: 49703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha