حاج محمود را برنده انتخابات بدانیم؟

قبل از آنکه کرسی وزارت با اما و اگر و اختلاف رای ناچیز به حمید سجادی برسد ، همه جا صحبت از کیومرث هاشمی و شانس بالای او برای وزارت ورزش بود اما تا امروز که بیش از یک سال از انتخاب وزیر ورزش می گذرد ، خبری از کیومرث هاشمی در انتصابات ورزشی رئیس جمهور و وزیرش نیست و هرچه گمانه زنی درباره احتمال ثبت نام او برای انتخابات کمیته ملی المپیک هم وجود داشت با پایان زمان ثبت نام، نقش برآب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، زمان ثبت نام از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک هفته گذشته به پایان رسید و خیلی‌ها نیامدند . کیومرث هاشمی که انگار از دایره ورزشی‌های هیات دولت خارج شده، ثبت نام نکرد. رضا صالحی امیری رئیس فعلی هم که احتمال حضورش جدی بود، با یک بیانیه که خودش هم آن را نخواند، انصراف داد و سید حمید سجادی که پیش‌بینی می‌شد با وجود انتقادات گسترده به خصوص در مجلس به شیوه مدیریتش، به کرسی امن و عالیرتبه کمیته المپیک پناه ببرد هم پیشقدم نشد تا ظاهرا گره ای در کار انخابات کمیته ملی المپیک دیده شود. غافل از اینکه مهره اصلی ثبت نام کرده و در محافل ورزشی شکی برای انتخاب او نیست. 


نه وزیر آمد نه صالحی امیری / اسامی ۳۱ کاندیدای انتخابات کمیته ملی المپیک

از بین ۳۱ کاندیدای ثبت نام کرده، فقط هادی ساعی، آرش میراسماعیلی، مهدی علی‌نژاد، محمود خسروی وفا، فضل‌الله باقرزاده، بهرام قدیمی، مجید شایسته، کیکاووس سعیدی برای ریاست پیش قدم شدند که در این بین با حذف چهره های پوششی و برخی خود بزرگ بین ، شانس هادی ساعی ، مهدی علی نژاد و محمود خسروی وفا از سایرین بیشتر به نظر می رسد. 

اما نکته جالب اینجاست که دوقطبی اصلی بین مهدی علی‌نژاد و محمود خسروی‌وفا شکل گرفته و اگر هادی ساعی اصراری بر حضور در انتخابات داشته باشد او را باید در طیف علی نژاد دانست و یا نهایتا کاندیدای مستقل قلمداد کرد. در شرایطی که این دو قطبی از هیچ موازنه ای برخوردار نیست و همه جا صحبت از شانس بالای ریاست برای دوست صمیمی رئیس جمهور است. گزینه‌ای به نام محمود خسروی وفا 

حالا برگردیم به قبل از انتخاب وزرای دولت سیزدهم، جایی که با نفوذترها ، محمود خسروی وفا را صمیمی‌ترین رفیق ورزشی رئیس جمهور میدانستند و بسیاری بر این باور بودند خسروی وفا شاید شرایط وزارت را نداشته باشد اما اوست که طراح تمامی معادلات ورزشی دولت به شمار می رود. همین هم شد و با ثبت نام به موقع، خسروی وفا ورودش به عرصه انتخابات را به گوش صالحی امیری و سجادی و حتی کیومرث هاشمی رساند و دیدید میزان شناخت آنها از رابطه خسروی وفا و رئیس جمهور آنقدر بالا بود که هیچ یک برای رقابت با رئیس فعلی کمیته ملی پارالمپیک پیش قدم نشدند و احتمال اینکه در روزهای آتی از محمود خسروی وفا هم حمایت کنند هست. 



حکمی که رئیسی برای خسروی وفا زد

۱۱ مرداد امسال، آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در حکمی قابل توجه، محمود خسروی وفا را به عنوان عضو شورای عالی ورزش و تربیت بدنی منصوب کرد. «سید ابراهیم رئیسی» عصر سه‌شنبه در بخشی از این حکم خطاب به رئیس کمیته ملی پارالمپیک آورده است: در اجرای جزء(۱۵) بند(ب) ماده(۵) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب ۱۳۹۹,۶.۱۶ مجلس شورای اسلامی، به موجب این حکم به عنوان «عضو شورای عالی ورزش و تربیت بدنی» منصوب می شوید.

در ادامه حکم رئیس جمهور به خسروی وفا آمده است: انتظار دارد با همکاری و تعامل مؤثر سایر اعضای محترم و حضور فعال در جلسات شورا، ضمن استفاده از تمام توانمندی های موجود، در توسعه و رفع موانع و چالش های ورزش و تربیت بدنی کشور مجدانه بکوشید.

آقای رئیسی در پایان توفیقات روزافزون را برای رئیس کمیته ملی پارالمپیک در انجام شایسته وظایف محوله، خدمت رسانی به مردم، تحقق آرمان های نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسألت کرد.

شورای عالی ورزش بالاترین رکن تصمیم گیرنده در ورزش محسوب می شود که رئیس جمهور یا معاون اول ریاست آن را بر عهده دارد و وزیر ورزش هم دبیر شوراست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر کشور، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس شورای عالی استان ها، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس کمیته ملی پارالمپیک اعضای حقوقی شورای عالی ورزش محسوب می شوند.

دو نفر از رؤسای فدراسیون های ورزشی و دو نفر از صاحب نظران با تجربه ورزشی (یک نفر از بانوان) به عنوان اعضای حقیقی در ترکیب قرار می گیرند انتخاب این چهار نفر با پیشنهاد وزیر ورزش و با حکم رئیس جمهور انجام می شود.

محمود خسروی وفا ۳۰ سال ریاست فدراسیون جانبازان و معلولان را برعهده داشت و اکنون ریاست کمیته ملی پارالمپیک را برعهده دارد که ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با عملکردی درخشان بهترین رتبه این کشور در تاریخ پارالمپیک را بدست آوردند. ایران در این دوره مسابقات در رتبه سیزدهم جدول مدال ها قرار گرفت.

برترین مدیر قرن 

ماجرا وقتی جالب تر می شود که ۲۲ اردیبهشت هم در مراسمی که صدا و سیما بانی برگزاری آن بود خسروی وفا به عنوان برترین مدیر ورزشی قرن انتخاب شد. انتخابی عجیب که نه تنها در بخش مدیر ورزشی بلکه در سایر موارد هم حرف و حدیث های فراوانی در برداشت. 
مراسم جشنواره «بهترین‌های صد سال ورزش ایران» با حضور سجادی وزیر ورزش و جوانان و معاونین وزارت ورزش و جوانان مسئولین سازمان صداوسیما، کمیته ملی المپیک، خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک،  مسئولین فدراسیون‌های ورزشی، پیشکسوتان عرصه ورزش چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار شد.  در این مراسم محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک به عنوان برترین مدیر ورزشی انتخاب شد.

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 31675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha