معاون وزیر خارجه : جنگ گسترش پیدا کند از اسراییل چیزی باقی نمی‌ماند

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان عملیات «طوفان الاقصی» را جلوه‌ای از هوشمندی و آینده‌نگری مقاومت دانست و گفت: جنگ گسترش پیدا کند از اسراییل چیزی باقی نمی‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه دوشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی تصریح کرد: با یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در مسکو جلسه ای داشتیم. نکته ای که خیلی مهم است و در نگاه دوستان فلسطینی مورد تاکید بود این بود که مقاومت به یک بلوغی رسیده که می تواند برای آینده دور برنامه ریزی کند.

وی گفت: مقاومت در قامت یک سامانه حکمرانی خود را بروز می‌دهد. حماسه ای که حماس در طول چندین سال گذشته ‌ای که غزه عزیز در محاصره وحشیانه صهیونیست‌ها بود، توانست منطقه را به خوبی اداره کند. در واقع جلوه ای از هوشمندی و اینده نگری مقاومت بود. عملیاتی که در ۱۵ مهر اتفاق افتاد دقیقا همین نکته را تاکید می‌کرد.

باقری تصریح کرد: نکته ای که مایلم تاکید کنم این است که اتفاق ۱۵ مهر و عملیات «طوفان الاقصی» یک زلزله غیر قابل ترمیم در سامانه نظامی امنیتی رژیم صهیونیستی وارد کرد. اما یک نکته دیگری که مهم است بر سامانه فکری راهبردی جهان غرب به رهبری آمریکا و یکجانبه گرایی‌های آمریکا هم این زلزله وارد شد. آنها بر اساس برنامه و طراحی ‌های خود مسئله فلسطین را امنیتی نمی‌دیدند.

وی ادامه داد: پروژه عادی ‌سازی محصول تفکر کنار گذاشته شدن پروژه امنیتی در فلسطین بود و وارد یک مرحله سیاسی شدیم و اکنون موقع چیدن میوه است. در پروژه عادی سازی روابط رژیم نامشروع صهیونیستی را با کشورهای اسلامی منطقه را دنبال می‌کردند. این نکته مهمی بود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در خصوص دیدار با ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس در مسکو بیان کرد: ایشان آخرین وضعیت جبهه های جنگ، مدیریت حماس برای تامین نیازهای اساسی مردم غزه، پیش بینی هایی که جریان مقاومت برای طولانی شدن جنگ دارد و ارتباطات بین‌المللی برای استفاده از حمایت های سیاسی بین‌المللی برای پیشبرد پروژه مقاومت را بیان کردند. مقاومت اکنون در قامت یک سامانه موفق حمکرانی عمل می‌کند. حماس در خیلی از کشورها نمایندگی دارد و در کشورهایی که نمایندگی ندارند، ارتباط دارند.

باقری در خصوص پیام آمریکا به ایران گفت: آنها در واقع بحثی را که مطرح می‌کنند این است که به تعبیر خود از گسترش دامنه درگیری ها جلوگیری کنند، در حالیکه خود آنها مسئول اصلی، استمرار و گسترش درگیری‌ها با کمک و پشتیبانی بی مهابایی که از صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، هستند.

وی گفت: از این رو مسئول جنایت صهیونیست‌ها بعد از خود آنها آمریکایی‌ها هستند. آنها بدون هیچ محدودیتی بارها اعلام کردند که در کنار اسراییل هستند.

معاون وزیر امور خارجه در خصوص آینده این جنگ و اقدام ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها به خوبی به این مسئله اشراف دارند که جبهه مقاومت توانمندی‌های بسیار جدی برای دفاع از کیان کشورها و ملت‌های منطقه دارد. صهیونیست ها در جنگ ۳۳ روزه، لبنان و حزب‌الله را آزمون کردند. صهیونیست ها چندبار در فلسطین هم این را آزمون کردند.

باقری گفت: اکنون هم شما می‌بینید آمریکایی‌ها غیر از کمک های مشورتی به صهیونیست‌ها برای تجدید روحیه آنها و بازآفرینی سامانه فکری‌ آنها، یک خط هوایی مستقیم بین آمریکا و اسراییل برای ارسال تجهیزات و کمک‌ها ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این جریان مقاومت توانسته به خوبی با این وحشی‌گری‌ها مقابله کند. گسترش جریان جنگ در منطقه توسط آمریکایی ها به هیچ وجه امکان ندارد اما اینکه جریان مقاومت تصمیم بگیرد از هویت خود دفاع کند، این در اختیار جریان مقاومت است و در موقع مقتضی تصمیم خواهند گرفت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تصریح کرد: این نکته مهمی است که آمریکایی ها در یک ابهام راهبردی به سر می‌برند و نمی‌توانند بازی جریان مقاومت را بخوانند بر اساس آن تصمیم بگیرند. اگر جنگ گسترش پیدا کند نمی‌توان گفت اسراییل بازنده است بلکه از اسراییل چیزی باقی نخواهد ماند که بخواهیم بگوییم بازنده یا برنده است.

وی در خصوص ارتباط ایران با کشورهای دیگر درباره موضوع فلسطین افزود: اکنون ارتباطات ایران با کشورهای منطقه حتی با کشورهایی که رابطه به رژیم صهیونیستی دارند، در جهت حفظ دستاوردهای مقاومت در حال استفاده است. در قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت مطرح شد، برخی کشورهایی که با رژیم صهیونیستی رابطه دارند رای منفی دادند. تعامل دولت و وزارت خارجه با مقام‌های این کشورها و گفت وگوهایی انجام شد و همچنین فردا آقای امیرعبداللهیان به قطر سفر خواهد کرد.

باقری بیان داشت: یک مجموعه سفر به هم پیوسته را وزارت امور خارجه طراحی کرده برای اینکه جلوی جنایت صهیونیست‌ها را در غزه بگیریم. بعد از قطر نیز احتمالا چهارشنبه به ترکیه خواهد رفت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: سفرها به کشورهای مختلف در این راستا است که بتوانیم از این بستر و ظرفیت برای مقابله با سیاست های حمایت گونه آمریکا از رژیم صهیونیستی پشتوانه لازم را برای دفاع از مردم غزه در عرصه بین‌المللی به منصه ظهور برسانیم.

۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: 48595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha