غذای برخی مدارس غیرانتفاعی در بهترین رستوران‌های تهران هم سرو نمی‌شود!

قاسمی‌پور گفت: غذای یک مدرسه غیرانتفاعی در بهترین رستوران‌های استان تهران هم سرو نمی‌شود که این امر بی‌عدالتی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دبیر اول کمیسیون آموزش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره مدارس لاکچری گفت: اگر بخواهیم در جامعه عدالت برقرار شود باید یک سقف و کفی برای آن در نظر گرفته شود.

شیوا قاسمی‌پور اظهار کرد: یکسری مدارس هستند که دانش‌آموزان را برای این کشور تربیت نمی‌کنند چراکه دانش‌آموز اینجا دیپلم می‌گیرد سپس به خارج از کشور می‌رود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس ادامه داد: در این مدارس با زبان فارسی که زبان رسمی کشور است به دانش‌آموزان آموزش نمی‌دهند.

دبیر اول کمیسیون آموزش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: قرار بود مدارس غیرانتفاعی سربار نباشند و کمک‌حال نظام آموزشی باشند، اما متاسفانه الان سربار شده‌اند و با این وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که در جامعه است این مدارس وضع را بدتر می‌کنند.

قاسمی‌پور اظهار کرد: قرار بود یک درصدی از مدارس کمک‌حال نظام آموزشی باشند که مسئولیت از روی شانه‌های دولت برداشته شود و بخش خصوصی هم کمک کند، اما نه با شیوه‌ای که الان رایج شده است.

وی گفت: الان غذای یک مدرسه غیرانتفاعی در بهترین رستوران‌های استان تهران هم سرو نمی‌شود حالا باید در کنار آن، فضای مدرسه و امکاناتی که دارند را هم دید که این امر بی‌عدالتی است و دولت باید به این مسائل ورود کند و بر روی آن نظارت داشته باشد.

دبیر اول کمیسیون آموزش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: در مجلس یک قانونی در خصوص تاسیس مدارس غیرانتفاعی در دستورکار صحن است و الان دو سال است در کمیسیون آموزش بر روی آن کار کارشناسی انجام شده، اما تا کنون در دستورکار صحن نیامده است لذا اگر به قانون تبدیل شود می‌توانیم جلوی مشکلاتی که در حوزه آموزش و پرورش به خصوص در حوزه غیرانتفاعی‌ها وجود دارد را گرفت.

۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 48564
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha