ثروت ایلان ماسک در یک روز ۱۶ میلیارد دلار کاهش یافت

دیجیاتو نوشت: طبق شاخص میلیاردر بلومبرگ، ماسک که در تسلا ۱۳ درصد سهم دارد و بخش عمده ثروتش از آن تشکیل شده است، پس از کاهش قیمت سهام این شرکت، ۱۶.۱ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است. با این وجود، ماسک با ثروت ۲۱۰ میلیارد دلاری خود، همچنان ثروتمندترین فرد جهان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد دیجیاتو نوشت: طبق شاخص میلیاردر بلومبرگ، ماسک که در تسلا ۱۳ درصد سهم دارد و بخش عمده ثروتش از آن تشکیل شده است، پس از کاهش قیمت سهام این شرکت، ۱۶.۱ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است. با این وجود، ماسک با ثروت ۲۱۰ میلیارد دلاری خود، همچنان ثروتمندترین فرد جهان است.

بنابراین ایلان ماسک هنوز حدود ۵۵ میلیارد دلار از دومین فرد این لیست، یعنی «برنار آرنو»، مدیر شرکت کالاهای لوکس LVMH، ثروتمندتر است. آرنو تاکنون چندین بار موفق شده تا از ماسک پیشی بگیرد و عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به دست بیاورد. طبق شاخص بلومبرگ، ارزش دارایی‌های آرنو ۱۵۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

آرنو نیز این هفته برای مدت کوتاهی عنوان «دومین فرد ثروتمند جهان» را به «جف بزوس»، بنیانگذار آمازون واگذار کرد، اما دوباره موفق شده آن را تصاحب کند. براساس برآورد بلومبرگ، بزوس ۱۵۲ میلیارد دلار دارایی دارد و سومین فرد ثروتمند جهان است.

اما درباره گزارش درآمد سه‌ماهه سوم تسلا؛ این شرکت خودروسازی آمریکایی به درآمد ۲۳.۳۵ میلیارد دلاری دست پیدا کرده است، در حالی که انتظار تحلیلگران وال‌استریت ۲۴.۰۶ میلیارد دلار بوده است. همچنین سود به ازای هر سهم این شرکت نیز ۰.۶۶ دلار اعلام شده در حالی که انتظار تحلیلگران ۰.۷۴ دلار بوده است. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که ثروت ماسک در سال جاری به‌طور کلی حدود ۷۰ میلیارد دلار افزایش یافته است که عمدتاً دلیل این افزایش نیز قیمت سهم تسلا بوده است.

۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
کد خبر: 48243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha