اتهام بی پایه خبرنگار ایتالیایی علیه سردار آزمون + جزئیات

ستاره تیم ملی فوتبال ایران با وجود مطرح‌شدن یک اتهام بی‌پایه و عجیب کارش را در تیم ملی ایران در بالاترین سطح انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کمی قبل از بازی ایران مقابل قطر، شایعه‌ای ناراحت‌کننده تمرکز سردار آزمون را به چالش کشید. انتشار یک ویدئو که به‌صورت پنهانی از آزمون گرفته شده و او را در حال تماشای آنلاین یک مسابقه اسب‌سواری نشان می‌داد. خبرنگار ایتالیایی از این ویدئو نتیجه گرفته بود که ستاره ایرانی رم شرط‌بندی می‌کند!
این اتفاق کمی قبل از بازی حساس ایران و قطر می‌توانست حسابی روحیه آزمون را به هم بریزد؛ اما او در زمین حاضر شد و گل زیبایی را هم برای ایران به ثمر رساند؛ درحالی‌که از شادی گل سردار مشخص بود که او از چیزی ناراحت است.

* وقتی چند ماه پیش برای انجام یک مصاحبه با سردار آزمون به گنبد سفر کردیم، متوجه شدیم که ستاره فوتبال ایران به شکل کاملاً جدی دو ورزش دیگر را هم دنبال می‌کند. والیبال و اسب‌سواری دو ورزشی هستند که سردار از کودکی به آن‌ها علاقه‌مند بوده است.

در مورد والیبال که همه از علاقه سردار آزمون به آن مطلع هستند؛ تا جایی که حتی قرار بوده او یک والیبالیست شود، اما شرایط به شکلی برایش رقم خورده که مسیرش به سمت فوتبال تغییر کرده است. البته که سردار از فضای این ورزش فاصله نگرفته و تا همین چند ماه قبل با سریک در لیگ برتر والیبال زنان تیم‌داری می‌کرد.

یکی از جاهایی که سردار در سفر به گنبد ما را به آن دعوت کرد باشگاه اسب سواری‌اش بود. یک مجموعه تر و تمیز با تعداد زیادی اسب اصیل و گرانقیمت که به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن نگهداری می‌شدند. حدود نیم ساعت حرف زدن با سردار در همان باشگاه کافی بود که متوجه شویم او چه عشق و علاقه‌ای به اسب‌هایش دارد که گل سر سبدشان هم سریک بود.

موضوع خیلی جالب که شاید در مورد سردار آزمون ندانید این است که او در اوقات فراغت خود نه آنچنان فوتبال نگاه می‌کند، نه والیبال و نه هیچ ورزش دیگری؛ مهاجم تیم ملی فوتبال ایران به شدت علاقه‌مند به تماشای مسابقات اسب‌سواری است و هرگاه فرصتی به او دست بدهد بی‌درنگ این کار را انجام می‌دهد.

فابریتزیو کرونا؛ این نام خبرنگاری است که در چند روز گذشته سر و صدای زیادی در ایتالیا به پا کرده است. او در مورد فوتبالیست‌های شاغل در این کشور دست به افشاگری زده و مدعی شده که تعداد زیادی از آنها در قضیه شرط‌بندی فعالیت می‌کنند. با این حال او باید اطلاعاتش در مورد سردار آزمون را کامل می‌کرد و بعد این ادعا را در رابطه با او انتشار می‌داد. این خبرنگار ویدیویی از سردار به اشتراک گذاشته که این بازیکن تیم ملی فوتبال ایران را در حال تماشای مسابقات اسب‌سواری نشان می‌دهد. به واسطه همین ویدیو هم ادعا کرد که آزمون در مسابقات اسب‌سواری شرط‌بندی می‌کند (کاری که البته غیرقانونی هم نیست).

دوباره یک بازگشت به عقب داشته باشیم و به مصاحبه سردار آزمون با ورزش سه در گنبد اشاره کنیم که در بخشی از آن درباره علاقه‌اش به دنبال کردن مسابقات اسب‌سواری اشاره کرد و گفت که حتی اگر فرصت داشته باشد در مسابقات پیش‌بینی این رشته نیز شرکت می‌کند. مسابقاتی که کاملا به شکل قانونی در سایت جهانی انجام می‌شود و سردار ابایی از فاش گویی آن نداشته است.

البته همان شب فابریتزیو کرونا در شبکه رای ایتالیا حاضر شد و در مورد چند بازیکن دیگر شاغل در سری‌آ ادعاهای خود را کامل کرد، اما چیز جدیدی درباره آزمون نگفت. به این ترتیب شاید او سعی کرد راه را بر شکایت احتمالی ستاره ایرانی رم ببندد، اتفاقی که به احتمال زیاد رخ خواهد داد و این خبرنگار باید مستندات خود را که بیش از یک ویدئوی دزدکی باشد، رو کند.

یک وبسایت ایتالیایی درباره قهرمان داستان فابریتزیو کرونا نوشته است: بدون شک کورونا در مرکز داستان قرار دارد، اما همه صحبت‌های او در جزئیات دقیق نیستند. یکی از ادعاهای کرونا که بیش از چند مورد شبهه ایجاد کرده، صحبت سردار آزمون است. پس از اعلام با هیاهوی زیاد در صفحه اینستاگرام Dillingernews مبنی بر «فیلمی باورنکردنی از بازیکن رم که...»، مشخص شد که بازیکن ایرانی در سکوهای ورزشگاه المپیک در جریان بازی جالوروسی تنها قصد تماشای مسابقه یک اسب مسابقه‌ای در گوشی هوشمندش را دارد. اما علاوه بر اینکه بازیکنان برای شرط‌بندی در رشته‌هایی غیر از فوتبال منعی ندارند، علاقه این بازیکن به سوارکاری برگرفته از یک سنت خانوادگی است و آزمون-در ایران و استرالیا- مالک ۵۲ اسب است.

۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
کد خبر: 48242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha