گزارشی جنجالی روزنامه انگلیسی سان ؛ آنها از هر دقیقه زندگی در عربستان متنفرند!

نشریه سان در گزارشی جنجالی مدعی شد که بیشتر ستاره‌های خارجی که با پول‌های کلان راهی فوتبال عربستان شده‌اند، به شدت پشیمان شده‌اند و به دنبال راهی برای فرار هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روزنامه انگلیسی سان با انتشار گزارشی در مورد ستاره‌های خارجی شاغل در فوتبال عربستان ادعای جالبی مطرح کرد. اینکه بسیاری از آنها از هر دقیقه حضور در عربستان متنفرند و ماه‌ها پس از انتقال می‌خواهند به خانه برگردند. ستاره‌هایی که با پول‌های کلان و غیر قابل تصور وسوسه شده و فوتبال اروپا را ترک کردند ولی حالا پشیمان هستند.

عربستان سعودی کاملاً حق دارد که از نظر فوتبالی از خود راضی باشد، اما دردسرها و چند دست انداز در جاده نزدیک‌تر از تصورات به نظر می‌رسد و به زودی دچار مشکل خواهند شد.

سان اسپورت مطلع شده است که تعدادی از ستاره‌هایی که به عربستان سعودی نقل مکان کرده‌اند، به شدت از این کار پشیمان هستند. برخی از هر دقیقه حضور در این کشور متنفرند. مشکل بزرگ این است که آیا آنها می‌توانند قبل از پایان قراردادشان که در بسیاری از موارد دو ساله است، برگردند یا خیر.

1938723

عربستان امسال همه معادلات نقل و انتقالات را با پیشنهادات مالی بسیار بالا تغییر داد تا ستاره‌های بزرگ را به لیگ حرفه‌ای خود بکشاند و به این لیگ وجهه بیشتری بدهد. اکنون سعودی‌ها مطمئن هستند که میزبان جام جهانی ۲۰۳۴ نیز خواهند بود. ادعاهایی وجود دارد که مردم عربستان دیوانه فوتبال هستند اما آمارها این را نشان نمی‌دهد. آنها حالا با وضعیت شرم آور برخی از بازیکنان و مدیران روبرو هستند که اکنون می‌خواهند به خانه بروند.

وضعیت فوتبال در عربستان سعودی در حال حاضر با چالش‌هایی روبرو است. اگرچه این کشور سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در این ورزش انجام داده، از جمله معاملات سودآور و احتمال میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴، اما چندین مشکل باید مورد بررسی قرار گیرد.

1938735

علاوه بر این، حضور تماشاگران در بازی‌های فوتبال در عربستان سعودی، علی‌رغم جمعیت ۳۷ میلیون نفری کشور، چندان قابل توجه و چشمگیر نیست.

به عنوان مثال، در یکی از بازی‌های اخیر الاتفاق، تیم تحت هدایت استیون جرارد و با حضور جوردن هندرسون، تنها ۹۸۲۷ نفر حاضر بودند. تماشاگران بازی قبلی آنها ۴۸۶۷ نفر بود و ماه گذشته فقط ۹۷۶ هوادار پیروزی ۳-۱ آنها را در بازی برابر ابها تماشا کردند. تیم‌های دیگر در لیگ نیز دچار مشکلات جذب تماشاگر هستند، به طوری که ۱۱ تیم از ۱۸ تیم متوسط زیر ۵۰۰۰ نفر تماشاگر داشته‌اند و حتی دو تیم کمتر از ۲۰۰۰ نفر. الاتحاد فابینیو با ۲۹۰۰۰ تماشاگر بهترین میزان حمایت را دارد.

1936477

با وجود این چالش‌ها، تلاش‌های عربستان سعودی برای ترویج و سرمایه‌گذاری در فوتبال احتمالاً ادامه خواهد داشت. این بخشی از یک استراتژی بزرگتر به نام "ورزش‌شویی" است که هدف آن بهبود تصویر جهانی کشور از طریق ورزش است. با این حال، بسیاری از افراد مخالفت می‌کنند که جام جهانی را دوباره در خاورمیانه برگزار کنند و برخی اعتقاد دارند که استرالیا بهترین انتخاب برای میزبانی این مسابقات است.

۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 47937
منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha