موج جدید کرونا در آستانه انتخابات آمریکا به راه افتاد

در حالی که شمارش معکوس برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شروع شده، این کشور با موج جدید کرونا مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ "مَت گاتمِن" خبرنگار شبکه تلویزیونی ‌ای بی سی در مصاحبه با این شبکه گفت، همه ۱۳ ایالت سرنوشت ساز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که کمپین تبلیغاتی هر دو نامزد به شکلی گسترده در آن در جریان است روز گذشته شاهد افزایش بی سابقه تعداد مبتلایان به کرونا بودند.

مَت گاتمِن گفت: شهر مرزی "اِل پاسو" در تگزاس اکنون شاهد بدترین بحران کرونا در جهان است. این شهر نه تنها شاهد بالاترین تعداد مبتلایان کرونا در سراسر آمریکا است بلکه شاهد بالاترین تعداد بستری شده‌های کرونا در این کشور هم می‌باشد. این شهر اکنون تقریبا تعطیل است و به یکی از جبهه‌های مبارزه سیاسی تبدیل شده است. اکنون با تلاش یک گروه امدادرسان چادرهایی برای پذیرش بیماران کرونایی در اطراف بیمارستان این منطقه ایجاد شده اند. در هفته‌های آینده بی تردید شامل افزایش شاهد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در ال پاسو خواهیم بود. تعداد مبتلایان کرونا در این منطقه در ماه‌های اخیر دو برابر شده و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با کمبود شدید دارو و تجهیزات مواجه هستند.

خبرنگار شبکه‌ای بی سی در ادامه گزارش خود گفت: منطقه "رکس برگ" در آیداهو که اولین مورد ابتلا به کرونا در آمریکا در این منطقه گزارش شده بود یک شهر کوچک است که اکثر جمعیت آن را هم دانشجویان و افراد دانشگاهی تشکیل می‌دهند، ولی هنوز هم اکثر مردم در این شهر یا شاید بتوان گفت که حدود ۵۰ درصد از ساکنان آن از ماسک برای مقابله با کرونا استفاده نمی‌کنند.

منبع: ایبنا

۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر: 4784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha