تراریخته ها سلاح دشمنان  برای ترور خاموش در ایران/ طرفداران تراریخته برای خود کیسه دوخته اند/دولت حامی تراریخته است!

یک پژوهشگر حوزه کشاورزی با اشاره به اینکه برخی از مدیران ارشد حاضر در وزارت جهاد کشاورزی حامی محصولات تراریخته هستند گفت: چرا وزارت بهداشت گروهی برای آزمایش روی محصولات تراریخته قرار نداده است.

 گروه کشاورزی و صنایع غذایی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، این روزها موضوع عدم واردات مواد روغن خام که منجر به گرانی روغن جامد شده است در رسانه ها مطرح است و کارشناسان معتقدند روغن خام باید در داخل کشور تولید شود. از سوی دیگر برخی معتقدند مواد اولیه صنایع غذایی که از خارج کشور به داخل می آید آزمایشهای داخلی را نیز بگذراند تا پس از اخذ تاییدیه هایی این مواد بتواند در داخل صنایع غذایی مورد استفاده قرار گیرد زیرا در این شرایط که دچار تحریم های اقتصادی هستیم بیم واردات محصولات تراریخته به کشور می رود. 

عبدالمجید شیخی یکی از کارشناسان حوزه اقتصاد کشاورزی با بیان این که مصرف محصولات تراریخته همانند یک ترور خاموش است که  تک تک انسان های یک جامعه و حتی نسل های آینده آن را مورد هدف قرار می دهد گفت: همان طور که طرفداران واردات نمی گذارند تولید داخلی رونق بگیرد، طرفداران تراریخته نیز برای خود کیسه دوخته اند.

این کارشناس مسائل اقتصادی و پژوهشگر حوزه کشاورزی در گفت وگو با خبرنگار رادار اقتصاد در خصوص فراگیری محصولات تراریخته در کشور و تهدید جدی سلامت مردم و حتی نسل های آینده وهمچنین بی مسئولیتی نهادهایی که وظیفه سلامت جامعه را بر عهده دارند گفت: متاسفانه در دوره دولت فعلی بیش از گذشته واردات و تولید محصولات تراریخته شدت گرفته و این مسئله ناشی از انتصاب افرادی است که درنهاد و ارگان های دولتی مسئولیت گرفتند و بدون داشتن هیچ گونه مطالعه واطلاعات علمی نسبت به عواقب مصرف محصولات  تراریخته در ترویج آن حمایت و پافشاری می کنند.

وی گفت: دولت با انتصاب سردمداران تراریخته در پست های دولتی که با سلامت و امنیت غذایی مردم سرو کار دارند نشان داد حامی تراریخته است و متاسفانه مسئله تراریخته را سیاسی کرد. البته در این میان افرادی هم در ازای دریافت پول مقالاتی را در دفاع از محصولات تراریخته منتشر می کنند که درحوزه تغذیه و آناتومی بدن هیچ گونه سررشته و اطلاعاتی ندارند.

وی با بیان این که طرفداران تراریخته مدام مغلطه می کنند و به جای پاسخ به مسئله ، صورت مسئله را پاک می کنند گفت:این افراد هر وقت برله تراریخته  اظهار نظر می کنند ، می گویند:هیچ چیز طبیعی و ارگانیکی وجود ندارد.

*وزارتخانه کشاورزی و بهداشت درقبال امنیت غذایی و سلامت جامعه بی تفاوت اند

شیخی با تاکید بر این که محصولات غیر تراریخته باید بصورت واقعا ارگانیک تولید شود گفت: بزرگترین مجموعه تحقیقاتی کشور سازمان تحقیقات، آموزش وترویج کشاورزی است که حدود ۱۲۰ مرکز وموسسه  تحقیقاتی ، حدود ۳۶۰ ایستگاه تحقیقاتی و نزدیک به ۶ هزارنفر هیات علمی دارد . این مجموعه از توانایی ها ی بسیار بالایی برخوردار است و بخشی از دستاوردهای آن را در اخبار مبنی بر گونه های اصلاح شده گندم ،جو و حتی برنج دیم می شنویم.

وی ادامه داد: با وجود چنین مجموعه توانمندی این امکان برای کشور وجود دارد تا محصولات کشاورزی وارداتی در داخل تولید شود ولی متاسفانه از طرف دیگر، افرادی در موسسه بیو تکنولوژی مشغول بکار هستند که طرفدار تراریخته اند و اجازه نمی دهند روی موضوع ارگانیک تمرکز شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که مسئولان ارشد حاضر در وزارت جهاد کشاورزی جزیی از  طرفداران محصولات تراریخته هستند گفت : از زمان حضور این افراد در وزارتخانه  موضعی علیه محصولات تراریخته گرفته نشده است. خواسته محققانی که درکشور به بررسی آثار سوء محصولات تراریخته پرداخته اند این است که وزارت جهاد کشاورزی و زیر مجموعه های آن همان طور که در اشاعه تولید محصولات تراریخته تلاش می کنند و حتی با کشاورزان بر سر مزرعه قرارداد می بندند که بطور مثال ؛ برنج تراریخته کشت کنند ، زمانی را هم اختصاص دهند وبا تشکیل تیم های تحقیق ازآثارو نتایج مخرب تراریخته  اطلاع پیدا کنند.

همچنین شیخی ازبی تفاوتی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و معاونت غذا و دارو که مسئول سلامت جامعه هستند گلایه کرد و گفت: از وزارت بهداشت می پرسیم کدام تیم تحقیقاتی را گماشته اند تا اثرات تراریخته را اثبات کنند؟ که جوابی نمی دهند.

وی با اشاره به تجربیات خود درهیات علمی چندین دوره جشنواره و همایش محصولات ارگانیک گفت: طبق بررسی و آزمایش هایی که از محصولات عرضه شده در سطح تره بارو در شهر تهران نمونه برداری شده بود ، ۲۵ محصول آلوده ومسموم بودند در حالی که طبق ماده واحده ای که وجود دارد ، سازمان میادین و شهرداری و تره بار که زیر نظر شهرداری ها فعالیت می کنند وظیفه دارند غذای سالم به مردم عرضه کنند.

وی اظهار داشت: با وجود گزارش های محرمانه و نیمه محرمانه از ابراز خوشحالی صهیونیست ها نسبت به سبد غذایی ناسالم و فراگیری محصولات تراریخته در ایران واقعا جای تعجب است که مسئولین چگونه با کم توجهی از کنار این مسئله مهم عبورمی کنند.

این پژوهشگر حوزه کشاورزی تصریح کرد: این بی تفاوتی  می تواند ناشی از غرض ورزی ،کم سوادی، عدم اعتقاد به بایو تروریسم  و یا سودهای کلانی باشد که نصیب واردکنندگان محصولات و طرفدارن تراریخته می شود.

وی با بیان این که اسناد بسیاری را درخصوص مضرات محصولات تراریخته در سازمان پدافند غیر عامل جمع آوری کرده ایم و حتی بانیان خلق محصولات تراریخته صراحتا اعلام کرده اند بر خلاف تصورشان میزان سم بری در اینگونه محصولات نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه چندین برابر هم شده است ، اما آقایان همچنان اقدام به واردات دانه های روغنی ،کنجاله ، جو و ذرت از نوع تراریخته می کنند در حالی که با همان قیمت می توانیم از کشورهایی وارد کنیم که غیر تراریخته تولید می کنند و هزینه چندانی در برندارد.

*تراریخته ها سلاح دشمنان  برای ترور خاموش در ایران

وی درادامه در خصوص ترور از طریق غذا و دارو توضیح داد: ترور به این روش به نوعی ترور خاموش است و از سایر ترور ها و تهاجم ها متمایز است. در این ترور، ترور کننده ناشناس باقی می ماند و ترور شونده متوجه نمی شود از کجا آسیب دیده است. یک ترور بی هزینه برای ترور کننده و یک ترورر بسیار بسیار پر هزینه برای ترور شونده است،تروری است که حتی امکان دارد آسیب هایش در چندین نسل بعد خود را نمایان کند.

شیخی تصریح کرد: در تاریخ شواهدی از رفتارهای غیر انسانی کشورهای غربی در آزمایش برخی داروها بر روی جوامع جهان سومی وجود دارد ، چنانکه در یک دوره ای داروهای آنتی جنین در کشورهای آفریقایی مورد آزمایش قرار گرفت و باعث شد هزاران نوزاد ناقص الخلقه در این کشورها متولد شود و پس ازبدست آمدن چنین نتیجه ای سازندگان اروپایی این دارو را از تولید خود خارج کردند. در واقع در بحث تراریخته ها هم چنین شیوه ای بکار گرفته شده و به روش آزمون و خطا بر روی سایر کشورها در حال بررسی هستند. این رو در حال حاضردر ۳۸ کشور اروپایی پیشرفته، تولید ، واردات، صادرات ، ذخیره سازی ، مصرف و توزیع محصولات تراریخته ممنوع است و در برخی از کشورها نیزعرضه کنندگان تراریخته موظف هستند برچسب مشخص و بزرگی بر روی محصولات خود نصب کنند تا مشتریان با این آگاهی که در این محصول ژن نامتجانسی در فرآیند تولیدش تزریق شده است حق انتخاب داشته باشند.

* از ظرفیت های بخش کشاورزی در کشوربه طور مطلوب استفاده نمی شود

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد : کسانی که طی ده سال گذشته تراریخته را اشاعه دادند این بهانه رادر پیش گرفتند که  که باید تولیدات کشاورزی را افزایش دهیم و با روش های موجود این امکان وجود ندارد. از آن جایی که  محصولات تراریخته پر محصول هستند می توانند جایگزین مناسبی باشند که این ادعا یک مغلطه دیگر است.

وی ادامه داد : به عنوان یک محقق که نزدیک به چهل سال در حوزه کشاورزی به تحقیق و آموزش در این رشته پرداخته ام اعتقاد دارم از ظرفیت های بخش کشاورزی در کشوربه طور مطلوب استفاده نمی شود. به طور مثال ؛ در حال حاضر راندمان آب در بخش کشاورزی زیر ۴۰ درصد است. همچنین با وجود ۵۲ میلیون هکتار زمین قابل کشت در کشور تنها ۱۶ میلیون هکتار زیر کشت است.

شیخی تصریح کرد: در صورتی که دولت کمی با دست و دلبازی در بخش زیر ساخت ها سرمایه گذاری کند و با بکارگیری فناوری های پیشرفته موجود که متکی به اصلاح نباتات هم هست و همچنین استفاده از آفت کش های بایو و طبیعی می توانیم تا ۳۰۰ میلیون نفر و یا بیشتر را تغذیه کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: ما در بخش کشاورزی ۵ حلقه عامل داریم که شامل تحقیقات ، آموزش ، اجرا ، ترویج و بهره برداری است. بزرگترین مجموعه تحقیقاتی کشور محصولاتی تولید می کند که متاسفانه بدست بهره بردار نمی رسد.

فناوری های جدید به زمین کشاورزی منتقل نمی شود .مروجین کارشان را بخوبی انجام نمی دهند ، اجرا و آموزش هم همین طور.این بدین معناست که ارنباط این ۵ حلقه با یکدیگر قطع است. 

* امنیت غذایی رکن اصلی امنیت ملی است

این پژوهشگر حوزه کشاورزی در ادامه گفت: اگر اهمیت دادن به امنیت ملی که امنیت غذایی رکن اصلی آن است ، چرا شورای امنیت ملی به این موضوع تراریخته ها ورود نمی کند و مانع واردات ، تولید و توزیع اینگونه محصولات نمی شود . 
چرا مردم باید از روغن هایی استفاده کنند که  بیش از ۹۰ درصد آن ها وارداتی و تراریخته هستند.

وی همچنین به نقش نمایندگان مجلس در این باره اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دوره گذشته با مجلس حزبی وناکارآمدی مواجه بودیم که بیشتر شبیه یک دکان برای طرفداران حزب بنفش و اعضای اصلاح طلب بود تا مجلسی که دغدغه مردم را داشته باشند، اما خوشبختانه در مجلس فعلی اساتید دانشگاهی هستند که مخالف محصولات تراریخته اند.

از این رو امیدواریم مجلس با ورود به این موضوع ، مفاد قانونی برنامه ششم را پیاده کنند ویکی ازاولویت های کمیسیون کشاورزی تراریخته ها باشد تا جلوی این خیانت گرفته شود.

شیخی ورود  قوه قضاییه را هم در این موضوع اثر گذار دانست و افزود: قوه قضاییه باید در این زمینه تشکیل پرونده دهد ومدعی العموم وداد ستان کل کشور باید طبق روال مطالبات مردم را با استفاده ازمشاوره کارشناسان خبره در این حوزه پیگیری کند. وی با تاکید بر این که هر ثانیه تاخیردر توقف و ممنوعیت تراریخته ها به نسل های  ایرانی آسیب وارد می کند گفت: یکی از موارد تهدید کننده تراریخته ها بر حیات انسان ها بحث عقیم سازی است که متاسفانه در حال حاضر آمار موجود در کشور در این باره از متوسط جهانی بیشتر است.

شیخی در ادامه با تاکید دوباره بر این که درمسئله تراریخته ها عده ای برای خود کیسه دوخته اند گفت: همان طور که طرفداران واردات نمی گذارند تولید داخلی رونق بگیرد ، عده ای هم که نسبت به آن ها شناخت دارم و عمدتا وارد کننده گوشت ،علوفه ، ذرت...هستند و یا عضو هیات عامل شرکت هایی هستند که  این گونه  محصولات را وارد می کنند،نمی گذارند تراریخته در این کشور ممنوع شود. به طور کلی می توان گفت در اقتصاد مقاومتی چوب وارد کنندگان و در بحث تراریخته ها چوب دلالان و سودان مرگ را می خوریم.

این پژوهشگر حوزه کشاورزی با اشاره به این که در آیات متعددی ازقرآن کریم در خصوص غذای سالم پس از حلال کلمه "طیب" بکار برده شده است گفت: مفسرین در این باره توضیح دهند که " طیب" به چه معناست ؟ "طیب " در لغت نامه عربی دانان و ترجمه لغات قرآن به معنای طبیعی، دست نخورده و پاکیزه است.پس چرا با کشت و تولید تراریخته ها در اجرای دستور خداوند نافرمانی می کنیم؟

انتهای پیام/

۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 4743

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha