تعداد کشته‌ها و مصدومین عملیات نظامی باکو در قره‌باغ به ۲۷ کشته و ۲۰۰ زخمی افزایش یافت

منابع حقوق بشری در قره‌باغ اعلام کردند در پی اقدام نظامی جمهوری آذربایجان به این منطقه تاکنون ۲۷ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، گگان استپانیان مدیر سازمان مدافع حقوق بشر آرتساخ (قره باغ) سه‌شنبه شب در توئیتی نوشت که بر اساس آمار دریافتی از قبرستان «استپاناکرت» تاکنون ۲۷ تن از جمله ۲ غیرنظامی کشته شده و شمار زخمی‌ها نیز از ۲۰۰ تن گذشته است.

به گفته وی، بیش از هفت هزار نفر نیز از مناطق مختلف قره‌باغ به دلیل حمله جمهوری آذربایجان از محل سکونت خود تخلیه شده‌اند.

باکو سه‌شنبه اعلام کرد که در قره‌باغ یک عملیات «ضدتروریستی» را آغاز کرده و خواهان خروج نیروهای نظامی ارمنستان از این منطقه است.ارمنستان نیز گفت که هیچ نیروی در قره‌باغ ندارد و اقدام باکو را «تهاجم گسترده» خواند.

ریاست جمهوری آذربایجان اعلام کرد: اگر گروه‌های ارمنی در قره‌باغ سلاح‌های خود را زمین بگذارند و تحویل دهند ما آماده توقف اقدامات‌مان برای مقابله با تروریسم و مذاکره خواهیم بود.

حکمت حاجی‌اف مشاور رئیس جمهوری آذربایجان با بیان اینکه اهداف اصلی دور تازه اقدام نظامی این کشور در قره‌باغ تقریبا محقق شده است، درباره اهداف عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در قره‌باغ گفت که رهبران فعلی این منطقه باید برکنار شوند و ارتش ارمنستان در آنجا خلع سلاح شود.

از سوی دیگر، ارتش جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در اقدام نظامی تازه خود در قره‌باغ کنترل بیش از ۶۰ موضع نظامی را دست نیروهای مسلح ارمنستان خارج کرد.

آذرتاج به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نوشت: حمله به مواضع نظامی نیروهای ارمنی قره باغ در واکنش به نقض توافق سه‌جانبه و به خصوص مین‌گذاری در جاده فوضولی بوده که به جان باختن ۲ غیرنظامی این کشور منجر شد.

۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 47226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha