ارمنستان یک نظامی جمهوری آذربایجان را بازداشت کرد | آذربایجان: این نظامی راه خود را گم کرده است

وزارت دفاع ارمنستان از دستگیری یک نظامی جمهوری آذربایجان در مرز بین دو کشور و جستجو برای یافتن نفر دوم خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در ادامه تنش بین دو کشور همسایه جمهوری آذربایجان و ارمنستان، وزارت دفاع ارمنستان از بازداشت یک نظامی جمهوری آذربایجان در صبح دوشنبه خبر داد و اعلام کرد که جستجو برای یافتن نفر دوم ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس» این نظامی جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در خاک ارمنستان پیدا و بازداشت شد.

ارتش جمهوری آذربایجان مدعی شده که این نظامی به دلیل دید محدود و شرایط نامساعد جوی در مرز ارمنستان و نخجوان راه خود را گم کرده است. این نظامی جمهوری آذربایجان گفته که یک نظامی دیگر نیز همراه او بوده است.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که تمام اقدامات لازم برای یافتن این نظامیان در حال انجام است.

در تحولی دیگر بین این دو کشور، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه از نقض آتش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

وزارت خارجه روسیه پیشتر ضمن ابراز نگرانی درباره تشدید تنش در منطقه قره‌باغ کوهستانی، از باکو و ایروان خواسته بود تا مذاکرات درباره روند صلح را از سربگیرند.

از سوی دیگر اخیرا جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا در یک گزارش اطلاعاتی برای کنگره به طور قطعی جمهوری آذربایجان را به عنوان تهدید اصلی برای صلح در قفقاز جنوبی معرفی کرده است.

«آرام هامپاریان» مدیر اجرایی جامعه مدنی حمایت از کمیته ملی ارمنی آمریکا (ANCA) تصریح کرد: «جامعه اطلاعاتی ایالات متحده ما آن‌چه که ما می دانیم صحت دارد را تأیید می‌کند و آن این است که (جمهوری) آذربایجان متجاوز است.»

این گزارش که اوایل هفته جاری به شکل غیرطبقه‌بندی شده منتشر شد، توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا تهیه شده است و تأکید دارد: «در منطق قفقاز جنوبی، (جمهوری) آذربایجان کشوری است که به احتمال بسیار زیاد، نبرد گسترده را از سرمی‌گیرد به امید آن‌که دستاوردهای خود را در زمان اقدام نظامی ۲۰۲۰ علیه ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی تثبیت کند و گسترش دهد.»

۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۳
کد خبر: 41348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha