واکنش ایران به بیانیه‌های مداخله‌آمیز چند کشور اروپایی و آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با تقبیح اقدامات غیرحقوقی و غیردیپلماتیک چند کشور معدود در اروپا و رژیم آمریکا، گفت: سیاستمداران اروپایی بهتر است هر چه زودتر این واقعیت را بپذیرند که تداوم این رفتارهای غیرسازنده، به هیچ وجه در جهت منافع آنها نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ناصر کنعانی در واکنش به اقدامات امروز چند کشور معدود در اروپا و رژیم آمریکا که علاوه بر صدور بیانیه‌های مداخله آمیز، با اعلام تحریم‌هایی علیه برخی مسئولان، رسانه‌های خبری ایرانی و مدیران مسؤل آنها نیز همراه بود، گفت: متأسفانه برخی طرفها که سوابق تاریخی کاملا تاریک و کارنامه‌ای مردود در موضوع حقوق بشر و زنان دارند، در اقدامی هماهنگ و در تلاشی مذبوحانه و نخ‌نما برای فتنه‌انگیزی در جمهوری اسلامی ایران، بیانیه‌های سیاسی بی ارزش منتشر و بر طبل تحریم‌های تکراری و بی اثر می‌کوبند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن این اقدامات و اظهارات مداخله‌جویانه و نمایش‌های مضحک و ریاکارانه، تأکید کرد: کشورهایی که بطور مستمر مرتکب شدیدترین خشونت‌ها علیه شهروندان خود به ویژه زنان و نیز اقلیتها، رنگین‌پوستان، بومیان و مهاجران می‌شوند و در قبال جنایات روزانه رژیم کودک‌کش صهیونیست هیچ گاه جسارت اعتراض واقعی و محکومیت آن را نداشته‌اند، حق ندارند نسبت به ملت ایران اشک تمساح بریزند.

کنعانی میزبانی این کشورها از چهره‌ها و گروه‌های منفور و جنایتکار نظیر فرقه تروریستی منافقین که دست آنها به خون هزاران نفر از مردم بی‌گناه ایران و عراق آغشته است، دعوت از آنها جهت برگزاری تجمعات و دادن تریبون به آنها را بیانگر دروغ بودن ادعاهایی چون حمایت از حقوق مردم ایران دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تقبیح اقدامات غیرحقوقی و غیردیپلماتیک این رژیم‌ها اظهار داشت: سیاستمداران اروپایی بهتر است هر چه زودتر این واقعیت را بپذیرند که تداوم این رفتارهای غیرسازنده، به هیچ وجه در جهت منافع آنها نیست و باید سیاست جدیدی مبتنی بر احترام به ملت بزرگ و متمدن ایران ، حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران و امنیت و منافع مشترک طرفین را طراحی و اجراء کنند. بدیهی است ملت دارای بصیرت ایران و دولت جمهوری اسلامی ایران و نهادهای مسؤل امنیت، در ایجاد امنیت عمومی برای ملت ایران، تحت تاثیر تبلیغات و اقدامات مغرضانه طرفه های غربی قرار نخواهند گرفت.

۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 47036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha