پاسخ ایران به اظهارات خارج از نزاکت رئیس جمهور اوکراین / صبر ایران نامحدود نیست!

سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات تکراری و اظهارات خارج از نزاکت رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها به اتهامات بی اساس مقامات اوکراینی در موضوع ادعائی پهپادها پاسخ داده است، افزود: یک بار دیگر تاکید می گردد که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی جهت استفاده در جنگ اوکراین صادر نکرده است.

کنعانی تصریح کرد: ما همواره به تمامیت ارضی کشورها و از جمله اوکراین احترام گذاشته ایم و آقای زلنسکی بداند که صبر راهبردی ایران در قبال اتهامات بی اساس نامحدود نخواهد بود.

کنعانی افزود: آقای زلنسکی بهتر است از سرنوشت برخی رهبران کشورها که به حمایت آمریکا دلخوش کردند، عبرت بگیرد.

گفتنی است ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک ادعای واهی در نشست مشترک جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در کنگره آمریکا اظهار داشت: علی‌رغم همه مناظر تیره و تار، اوکراین سقوط نکرده؛ اوکراین زنده است و روسیه را به عقب می‌راند.

در جلسه که به ریاست کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد، اعضای کنگره سخنرانی زلنسکی را تشویق کردند.

زلنسکی روسیه و ایران را «دولت تروریستی» خوانده و گفت: روسیه در این نسل‌کشی متحدی چون ایران برای خود پیدا کرده است. ایران صدها پهپاد تهاجمی به روسیه فرستاده تا زیرساخت‌های ما را تخریب کند.وی بر مبارزه با روسیه و ایران تاکید کرده و اذعان داشت: بدین ترتیب یک تروریست دیگری را پیدا کرده است. هر لحظه امکان دارد که آنها به دیگر متحدان ما حمله کنند. باید آنها را متوقف کنیم.

۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
کد خبر: 37074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      1 1
      مسئولین ایران تقریبا هیچ اطلاعاتی از روابط بین الملل ندارند وگرنه فروش تسلیحات نظامی به عنوان تجارت و عرف در روابط جهان است و حاشا کردن آن توسط جمهوری اسلامی یک اشتباه بزرگ است... باید بگند بله ما فروختیم و باز هم میفروشیم حتی به شما برادر عزیز...
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 0
      آقای جوکر شما با کدام سلاح ها دارید می جنگید؟ نکنه با چماق دارید می جنگید؟ من کاری به پوتین و رئیسی ندارم که بلد نیستند از موضوع دفاع کنند اما دارم میگم فروش سلاح در همه کشورها هست و کسی نمی تونه بگه نفروش و نخر شما مگه از پهپادهای ترکیه استفاده نمی کنی!؟