کنعانی: دولت آلمان صداقتش را ثابت کند

سخنگوی وزارت خارجه از آلمان خواست برای اثبات ادعایش در صیانت از حقوق بشر، هیئت حقیقت یاب تشکیل دهد تا نسل کُشی‌ها در غزه بررسی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو با ادعای نقض حقوق بشر در ایران، تمدید مأموریت هیئت حقیقت‌یاب سازمان ملل را در این باره خواستار شد.

آقای ناصر کنعانی، اتهام زنی این مقام آلمانی علیه کشورمان را تلاشی بی حاصل برای سرپوش گذاشتن بر حمایت برلین از اشغالگری و بی‌تفاوتی در قبال نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در فلسطین دانست.

وی گفت: طنز تلخی است که برخی دولت‌های غربی با سابقه حمایت همه‌جانبه از ناقضان حقوق بشر و نقش مستقیم در تأمین و تجهیز رژیم صدام به سلاح شیمیایی در جنگ تحمیلی علیه ایران و نیز حمایت بی پروا از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه، داعیه دفاع از حقوق بشر دارند.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: مقام‌های آلمان به بهانه حمایت از حقوق بشر و البته با سیاسی کردن آن، به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها می‌پردازند و همزمان، با تشدید فعالیت کارخانه‌های اسلحه سازی، اقتصاد کشورشان را رونق می‌دهند.
کنعانی خطاب به دولتمردان آلمان تصریح کرد: بیش از این با توصیه‌های به ظاهر انسانی و البته خلاف واقع، واژه‌های اصیل و ارزشمند حقوق بشر را وارد بازی‌های سیاسی نکنند.
وی خاطرنشان کرد: شرایط فاجعه بار غزه و کرانه باختری و وضع نگران کننده ساکنان و آوارگان فلسطینی در منطقه رفح، طبل رسوایی مدعیان حقوق بشر و گواه روشنی بر شکست آنان است.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اظهار داشت: اگر آلمان و هم پیمانانش به راستی درپی صیانت از حقوق بشر هستند، برای بررسی کشتار بی رحمانه بیش از ۳۰ هزار شهروند بی‌دفاع در غزه که بیش از هفتاد درصدشان زن و کودک هستند، با تشکیل هیئت حقیقت یاب ویژه، صداقت ادعای شان را به جهانیان نشان دهند.

۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 52876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha