حمله طارمی به شیرها، پرتغال را در بر گرفت!

واکنش مهدی طارمی به اتهامات مطرح شده از سوی باشگاه اسپورتینگ و توهین نژادپرستانه یکی از پیشکسوتان این باشگاه، به سوژه اصلی دو روزنامه بزرگ پرتغال تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، صحبت‌های مهدی طارمی در پایان دیدار برابر آنگولا به تیتر یک رسانه های پرتغالی تبدیل شد. مهاجم ایرانی پورتو در میکسدزون استادیوم آزادی و در جمع خبرنگاران در پاسخ به صحبت های مطرح شده از سوی باشگاه رقیب یعنی اسپورتینگ اعلام کرد که آنها با گفته هایی که مطرح کرده اند، بیشتر به خودشان بی احترامی کرده اند.

تقریبا همه در جریان اتفاقات رخ داده در روزهای گذشته هستند. جایی که در بازی پورتو و آروکا داور یک پنالتی به روی طارمی اعلام کرد و در ادامه با وجود خراب بودن مانیتور اتصال به اتاق VAR، قاضی میدان بدون بازبینی صحنه تصمیم خود را تغییر داد. موضوعی که سبب شد باشگاه اسپورتینگ علیه طارمی بیانیه ای را صادر کند. آن‌ها نوشتند که مهاجم ایرانی همواره در تلاش برای فریب داوران است.

1924869

در این میان نیز یکی از پیشکسوتان اسپورتینگ در یک گفتگوی تلویزیونی اظهارات شرم آور و زشتی را علیه مهدی طارمی به زبان آورد که دارای ماهینی نژادپرستانه بود. هر چند که کارلوس خاویر بابت صحبت‌هایش از طارمی عذرخواهی کرد اما باشگاه پورتو به شدت نسبت به این گفته ها واکنش نشان داد و از دولت پرتغال خواست تا به این موضوع ورود کند.

این حواشی حتی به نشست خبری کریستیانو رونالدو نیز کشیده شد و او اعلام کرد که فوتبال پرتغال به یک سیرک تبدیل شده چرا که حاشیه‌های آن بسیار بیشتر از حد طبیعی است و این موضوع باعث می شود چهره فوتبال این کشور در خارج از مرزهای پرتغال خراب شود.


در پایان دیدار ایران و آنگولا بود که طارمی به توهین‌های صورت گرفته از سمت باشگاه اسپورتینگ و کارلوس خاویر واکنش نشان داد. موضوعی که به تیتر یک دو روزنامه مهم ورزشی کشور پرتغال یعنی اوجوگو و رکورد تبدیل شد.

1924870

اوجوگو در این زمینه نوشت:

طارمی حرف‌های کارلوس خاویر را بی ارزش کرد و اتهاماتی را که باشگاه آلوالاده (اسپورتینگ) پس از بازی با آروکا به طور غیرمستقیم به او وارد کرده بود را رد کرد و گفت: کار اسپورتینگ نشان دهنده بی احترامی به داوران است.

این مهاجم از وجود VAR استفاده می‌کند تا از انتقادات وارده به خود دفاع کند و دلیل واکنش فدراسیون ایران به خاویر را توضیح داد. ضمن اینکه او اعتقاد دارد که انتقال ناتمام به میلان شایسته اظهار نظر نیست.

طارمی که در کانون یکی از جنجال‌های داوری فوتبال پرتغال قرار گرفت، پس از دو گلی که در بازی دوستانه ایران برابر آنگولا به ثمر رساند، سکوت خود را شکست. این ملی پوش ایرانی که به طور غیرمستقیم مورد هدف بیانیه اسپورتینگ قرار گرفته بود، به انجام "سه شبیه سازی از خطاهای غیرمجاز" متهم شد. اتهام انجام "رفتار غیرورزشی که نشان دهنده بی احترامی کامل به داوران و سایر بازیکنان" است، به طارمی نسبت داده شد.

1924868

مهاجم پورتو در گفتگو با خبرنگاران ایرانی گفت: اسپورتینگ کسی است که با این حرف ها به داوران بی احترامی می کند، زیرا VAR وجود دارد و آنها [تیم داوری] تصمیم می گیرند. وقتی که اینگونه می شود، پس قطعا یک چیزی بوده که آن تصمیم را گرفته اند. من فکر می‌کنم اسپورتینگ بیش از آنچه که من را متهم می‌کنند، بی‌احترامی به داوران را نشان می‌دهد. من فقط سعی می کنم با گل هایم پاسخ آنها را دهم.

چند روز پس از بیانیه اسپورتینگ، نوبت به کارلوس خاویر رسید که در اسپورتینگ تی وی به صحبت بپردازد و در این داستان دخالت کند که البته حرف های او واکنش های متعددی را برانگیخت. هافبک سابق پرتغالی از طارمی به عنوان «مسلمانی که شنا بلد نبود و حالا فقط شیرجه زدن را می‌داند» یاد کرد. اگرچه او در ادامه عذرخواهی کرد، اما فدراسیون ایران به دفاع از یکی از بازیکنان اصلی خود پرداخت و طارمی دلایل این موضوع را توضیح داد.

او گفت: ترجیح دادم مستقیماً به او (کارلوس خاویر) پاسخ ندهم. او درباره ملیت من چیزهایی گفت و فقط در مورد شخص خود من نبود. سپس فدراسیون از من پرسید: آیا می‌خواهی این کار را انجام بدهی و اعلامیه‌ای صادر کنی؟ به آنها گفتم که علاقه ای ندارم، مهم نیست که چه کسی چه چیزی می گوید، به کاری که انجام می دهم ادامه خواهم داد. من گفتم این بحث یک موضوع ملی است و اگر بخواهند می توانند جواب بدهند چون توهین به مردم ایران است.

در ادامه، طارمی همچنان در مورد انتقال ناتمام به میلان مورد سوال قرار گرفت، حتی پس از اینکه ایتالیایی ها با پورتو برای خرید او با بودجه ۱۸ میلیون یورویی به تفاهم رسیدند. وقتی که خبرنگاران برای سوال در این خصوص اصرار کردند، مهدی مواضع خود را حفظ کرد و گفت: «اگر می توانستم صحبت کنم، حتماً در مورد آن صحبت می کردم».

1924867

پورتو فردا شب با استرلا دا آمادورا روبرو می شود. طارمی صبح دیروز برای ریکاوری به محل تمرین رفت ولی در تمرین گروهی شرکت نکرد. این ملی پوش ایرانی علیرغم سفر به مرکز تمرینی اولیوال، تنها پس از خستگی انباشته از سفرها و ۱۴۸ دقیقه حضور در بازی های دوستانه مقابل بلغارستان و آنگولا، به استراحت و ریکاوری پرداخت. مهدی فقط امروز در زمین تمرین به هم تیمی هایش ملحق می شود و باید دید پس از پایان دادن به خشکسالی گلزنی که از اول فصل به طول انجامیده بود، آیا یک جلسه تمرینی برای سرجیو کونسیسائو کافی است تا با از سرگیری لیگ از ایرانی در ترکیب اصلی استفاده کند یا خیر.

گزارش اوجوگو در اینجا به پایان رسید و روزنامه رکورد که چاپ شهر لیسبون و نزدیک به اسپورتینگ و بنفیکا است، صحبت های طارمی را پوشش داد و مطلب مشابهی را نیز در شماره امروز خود منتشر کرد. این روزنامه از تیتر "طارمی به شیرها حمله کرد. او نسبت به بیانیه اسپورتینگ واکنش نشان داد" برای مطلب خود استفاده کرد.

۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 46999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha