این جاسوس اسرائیل در عراق ناپدید شد / دانشگاه آمریکایی ادعاهای تل‌آویو را تکذیب کرد

بعد از انتشار اخبار و اطلاعاتی از سوی رسانه‌های صهیونیستی در رابطه با الیزابت تسورکوف تبعه روسی ـ صهیونیستی دانشگاه پرینستون آمریکا ادعاهای مسئولان اسرائیلی را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بعد از آنکه مسئولین رژیم صهیونیستی ادعا کردند الیزابت تسورکوف تبعه روسی ـ صهیونیستی برای تکمیل پایان نامه خود با بورسیه دانشگاه پرینستون آمریکا به عراق سفر کرده بود، سخنگوی رسمی این دانشگاه تاکید کرد، این دانشجو برای تکمیل پایان نامه خود به آنجا نرفته و دانشگاه اطلاعی در این رابطه ندارد.

خبرگزاری المعلومه عراق به نقل از روزنامه آمریکایی دیلی پرینستون خبر داد، سفر تسورکوف افسر سابق سرویس اطلاعات اسرائیل به عراق هیچ ارتباطی به تکمیل پایان نامه وی نداشته و طبق قوانین این دانشگاه، عراق در لیست ۲۰ کشوری است که به دلیل به شدت خطرناک محسوب شده و دانشجویان یا اعضای هیئت علمی حق سفر به آن را ندارند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است، در حالی که کابینه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن اعلام کرده بودند که تسورکوف یکی از دانشجویان دانشگاه پرینستون برای تکمیل پایان نامه دکترای خود با گذرنامه روسی‌اش به عراق سفر کرده است، اما دانشگاه آمریکایی ادعاهای این مسئولین را صراحتا تکذیب می‌کند.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است، این زن در زمان حضور در عراق تابعیت اسرائیلی خود را مخفی کرده و مدعی شده بود که یک محقق روسی است که به مسایل شیعه علاقه‌مند است، اما در واقع تزورکوف از مدت‌ها قبل نظرات خصمانه‌ای علیه شیعیان در چارچوب سیاست‌های منطقه‌ای داشته و صراحتا از دخالت آمریکا در منطقه و به ویژه در سوریه حمایت کرده بود.

این گزارش همچنین فاش کرد، تسورکوف چند ماهی را هم در لبنان سپری کرده و با گذرنامه روسی‌اش که در آن نامش الیزاویتا تسوکووا به ثبت رسیده وارد این کشور شده و در حال حاضر مسئولین امنیتی لبنان در حال بررسی اماکن و شخصیت‌های احتمالی هستند که این فرد با آن‌ها در آن مدت ارتباط برقرار کرده و یا آن‌ها فعالیت‌های او را در این سفر تسهیل کرده بودند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، لبنان همچنان در شرایط جنگی با اسرائیل قرار داشته و نه تنها اجازه ورود به اتباع اسرائیل را نمی‌دهد بلکه ورود هر فردی که مهر اسرائیل در گذرنامه‌اش باشد را هم به خاک این کشور ممنوع دانسته و حساسیت ویژه‌ای نسبت به حضور جاسوس‌های احتمالی در خاک خود دارد.

در پایان این گزارش هم تاکید شده است، هنوز دقیقا مشخص نیست تسورکوف با چه هدفی به عراق و لبنان سفر کرده و خود و آشنایان محلی خود را با خطر بزرگی مواجه کرده است، زیرا براساس قانون عراق هم ارتباط با اسرائیل ممنوع و مجازات آن اعدام است.

۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
کد خبر: 46495
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha