کاخ سفید: بایدن فردا به اراضی اشغالی سفر می‌کند

کاخ سفید اعلام کرد که رییس جمهور آمریکا فردا (چهارشنبه) به اراضی اشغالی سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تاس، کارین ژان‌پیر سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا فردا به اراضی اشغالی سفر می‌کند و سپس راهی اردن خواهد شد.

دفتر مطبوعاتی کاخ سفید همچنین اعلام کرد که پس از عملیات بزرگ مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، بایدن قصد دارد تا با این سفر، حمایت قاطعانه خود را رژیم اشغالگر نشان داده و درباره اقدامات بعدی با سران صهیونیستی مشورت کند.

در بخشی از بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ سفید آمده است: بایدن سپس راهی امان، پایتخت اردن خواهد شد و آنجا با عبدالله دوم، پادشاه این کشور، عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین ملاقات خواهد کرد.

در بیانیه کاخ سفید، اشاره شده است که بایدن قصد دارد در این دیدارها بر این ادعا که «حماس نماینده کرامت و اراده مردم فلسطین نیست» تاکید و درباره نیازهای بشردوستانه غیرنظامیان در غزه بحث و تبادل نظر کند!

به‌دنبال حمله غافلگیرکننده شنبه هفته گذشته مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی که از آن به عنوان «طوفان الاقصی» یاد می‌شود، تل‌آویو در اقدامی وحشیانه مناطق غیرنظامی نوار غزه را هدف بمباران جنگنده‌های خود قرار داد.

رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه نیز دستور محاصره کامل نوار غزه را صادر و ضمن قطع آب و برق، از ورود سوخت و مواد غذایی به این منطقه جلوگیری کرده است. در پی حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غیرنظامیان غزه و براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای فلسطینی تاکنون به ۲۸۳۷ نفر و تعداد مجروحان به ۱۲۰۰۰ نفر رسیده است.

۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 48140
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha