هشدار جدید استانداری برای تهرانی‌ها

مدیرکل بحران استانداری تهران به دنبال افزایش ذرات آلاینده هوا در این استان هشدار داد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات بپرهیزند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر روز دوشنبه از صدور هشدار زرد وزش باد شدید توسط سازمان هواشناسی استان تهران خبر داد و اظهار داشت: طبق این پیش بینی به شهروندان استان تهران توصیه می‌شود از عصر امروز دوشنبه شهریور ماه تا روز پنجشنبه ۹ شهریورماه به ویژه در ساعات عصر و شب نکات ایمنی وزش باد را رعایت کنند و از حضور در ارتفاعات و زیر درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی بپرهیزند.

وی در خصوص خیزش و انتقال و گسترش گرد وغبار نیز هشدار داد و افزود: با توجه اعلام هواشناسی برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم شهریور ماه وزش باد خیلی شدید با احتمال رخداد تندباد موقتی پیش بینی شده که به موازات آن افزایش و انباشت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

این مسئول با اشاره به اینکه ذرات معلق هوا از سه طریق تنفس، جذب پوستی و تغذیه، بدن انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: از همه شهروندان می‌خواهیم برای کاهش مواجهه و اثرات خطرناک ایجاد شده توسط ذرات حتی المقدور از حضور در فضای باز خودداری کنند و در صورت امکان در و پنجره‌ها را بسته نگه داشته و از طریق تغذیه مناسب تا حدودی این اثرات را بر بدن کاهش دهند.

یزدی مهر بر ضرورت استفاده از ماسک در شرایط بروز آلودگی هوا و گرد و غبار فراوان تاکید و اضافه کرد: اولین توصیه بهداشتی در زمان آلودگی هوا ماندن در فضای بسته است، اما اگر به سبب کار و شغل مجبور هستید به مدت زیاد در محیط بیرون بمانید از ماسک‌های تنفسی مناسب استفاده کنید.

مدیرکل بحران استانداری تهران همچنین از آماده باش مدیریت بحران نیز خبر داد و یادآور شد: برای دستگاه‌های عضو ستاد نیز ابلاغیه هشدار ارسال شده است.

۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 46435
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha