۱۰ نقطه خطرناک تهران اعلام شد

کیفیت هوای تهران برای امروز سه‌شنبه در وضعیت نارنجی (آلوده برای گروه‌های حساس) است. این درحالی است که ۱۰ نقطه پایتخت در وضعیت قرمز (آلوده برای همه افراد) قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، میانگین شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران اکنون با قرار گرفتن روی عدد ۱۲۴ در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) را نشان می‌دهد و ۱۰ منطقه هم وضعیت قرمز است.

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، پیروزی منطقه (۱۳)، تربیت مدرس منطقه (۶)، ستاد بحران منطقه (هفت)، شریف منطقه (۲)، میدان فتح منطقه (۹)، وردآورد منطقه (۲۲)، شاد آباد منطقه (۱۸) و همچنین شهرداری مناطق ۱۱، ۱۹ و ۲۱ در وضعیت قرمز (آلوده برای همه افراد) قرار دارد.

در این وضعیت به کودکان، بیماران قلبی و ریوی و همچنین زنان باردار توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد ۱۴۸ (آلوده برای گروه‌های گروه‌های حساس) قرار داشت.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی با خروج سامانه بارشی از کشور غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی به‌ویژه تهران در روزهای آینده افزایش خواهد داشت و به همین منظور در این مدت از شهروندان تهرانی درخواست می‌شود از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری کنند.

از ابتدای امسال تا امروز ۹ روز هوای پاک، ۱۸۳ روز هوای قابل قبول، ۷۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۰ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 50281
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha